fredag 25 mars 2011

Börja om på nytt... med en liten tyrann!

Jag tar och börjar på en ny liten blogg, en liten "lättare" sådan. Den är huvudsakligen för mig och min familj där jag vill skriva ner små händelser som sker i vårat liv och om våra barn. Det är ju alltid skoj att kunna kika tillbaka på vad som hänt och hur utvecklingen varit! Och kanske jag låter fler få ta del, men bara om ni är snälla...


Efter att Wilma har varit sjuk i en vecka med halsont, hosta, snorig och feber så har hon äntligen blivit piggare! Nu är hon nästan helt frisk. Men inte visste jag att det kunde uppstå följder efter sådana här sjukdomar!!??.... Jag googlade på symtomen och fick upp diagnosen TROTS!! Vilken liten rackarunge! Sååååååååååå envis hon har blivit och testar mig stup i ett. Vi har ett playstation och uppe på den digitalbox, och på dom är hon och trycker heeeeeela tiden. Jag säger åt henne och lyfter henne därifrån, hon skriker å gråter. När jag vänder mig om så kryper hon snabbt tillbaka, tittar jag på henne då så stannar hon upp och ser helt oskyldig ut och vänder jag på huvut så ser jag i ögonvrån hur hon sakta sakta sträcker sitt lilla pekfinger mot knapparna. Reser jag mig då upp och går dit så kryper hon fort som attan därifrån, och så är det samma visa igen så fort jag vänder mig om. Haha... Samtidigt som man blir smått galen så är hon bara för söt! Jag tror jag lyfte bort henne ca 15-20 gånger tills jag brast ut i skratt. Vart får dom det ifrån!? Det kom som ett brev på posten, hihihi! Rackarunge! Vad jag älskar dig!

Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Hahaha hon ser verkligen ut som en riktig skitunge med bus i blicken på den bilden. Sötfian!! Jätteroligt att du börjat blogga lite igen. Ser fram emot ett inlägg om dagen framöver nu då ;) Hoppas ni får en riktigt mysig vecka nu när David är hemma. Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Du kunde du också vännen, sen ser hon lika full i sjutton ut som du gjorde. Wilma är lika söt som mor sin....

    SvaraRadera