lördag 26 mars 2011

Syjunta...

Efter att ha haft noll inspiration, tid eller lust så fick jag ett ryck för ett tag sedan då Wilma var sjuk. Jag satt och kikade runt på Maileg-kaniner och andra leksaker som man såååå gärna skulle vilja köpa till de små, så beslöt jag mig för att sy egna. Jag har så mycket tyger som bara ligger och tar plats, jag är expert på att samla på mig sånt som jag tycker är fint men sen aldrig orkar göra något av. Kan ju vara bra å ha... eller hur?... ifall om... mmmm så låter det ofta! Men iaf så sydde jag upp egna små soldater-skallror till lillebror och en kaninfamilj. Mönstret är ett gammalt Tilda-mönster som jag förstorat upp. Och nog blev dom stora allt, betydligt större än vad jag räknade med, 55cm utan öronen! Hihi… Wilma tycker om dom iaf och det är ju en fördel, hon tar den lilla kaninen och burrar in sitt lilla ansikte i den samtidigt som hon ger små glädje ljud i från sig.


Kram/L.

1 kommentar:

  1. Du har något gemensamt med din farmor, att samla på saker, tyger.... för att sen kunna skapa något fint utav det.

    SvaraRadera