måndag 28 mars 2011

SÅLD!... Till MIG!

Äntligen klar! Puh!... Nu har jag målat klart alla tak på nedre våningen. Vilken skillnad det blev, fattar inte att jag tyckte våra laserade tak en gång i tiden var fina! Men de är de nu iaf... Så nu vill jag måla om golven oxå, men men det får allt ta och vänta. Jag köpte färg till trappen och då fick jag veta att som gravid får man inte måla med oljebaserad färg, eller vistas i samma rum på ungefär ett dygn pga ångorna. Snacka om att man blev besviken, jag som var i målartagen och tänkte ge mig i kast med trappen så vi skulle få vårfint å lite nytt här hemma... Men då kom jag på den fiffiga idén att eftersom svärfar är ute på sjön i en månad så kan vi bo där, så när D kommer hem nästa gång får HAN måla trappen medans vi bor inne i stan hos svärfar! Super!... Och sen är det "bara" övervåningens alla tak kvar. Tur att man är gravid så man har de här "bona-in-sig" energin i kroppen...

I lördags så hängde jag å Wilma med E & L på loppis här i stan. Den är stor och hålls nästan varje lördag, jag har nog visst varit på den en gång tidigare för massa år sen, iaf enligt D. Fy vad trång! Å massa SKIT! Och folk sätter sånna priser! 100:- för små plastbilar!... Men iaf så blev då jag nöjd! Jag fynda en jättefin gammal dockvagn. Helt intakt, bara ett litet litet hål uppe på suffletten. Så den ska Wilma få "låna" av mig nu när hon blir lite större... Hihi...



Men sen blev det lördagsmys för hela bunten i soffan med lite "Prinsessgodis"! Wilma fick en egen lite skål med russin i, gissa om hon blev nöjd! Men sen hitta man russin lite här å var soffan i två dagar efteråt... Men det är sånt man får ta, med glädje!




Kram/L. 





1 kommentar:

  1. Hon är för söööt den där Wilma! ♥
    (Nu fick jag iaf till att kunna kommentera...)
    Puss puss.

    SvaraRadera