måndag 4 juli 2011

Väskan är packad!...

Å hej å hå!... Förutom att vi va ner till Hallstahammar i lördags, där vi hade det jätte mysigt! Vi gick bl a till Åsby handelsträdgård som är ett obligatoriskt ställe att besöka när man åker ner dit. Dom har så mycket fint att se där + ett litet mini zoo med olika sorter kaniner som man fick gå in och klappa. Ankor och höns och några getter...  


  


Ja förutom det så har helgen och början av veckan gått åt till att dels tvätta upp kläder och filtar till bebisen, bädda i ordning vaggan, packa väskan som ska med till BB. För nu kan han komma vilken dag som helst tror jag!... För med Wilma så kände jag på mig att hon skulle komma ca 2 veckor tidigare och det blev 12 dagar, och jag har fått en känsla av att denna lilla gosse kommer runt den 14-16 juli. Vet inte varför men det är bara nått jag har fått för mig så vi får väl se hur nära jag kommer denna gång!... Men med tanke på hur jag håller på å grejar här hemma så kan han som sagt komma när som helst! Det slog mig i slutet av veckan att jag inte hade förberett någonting, så jag fick lite smått panik… Vill ju inte känna att jag måste ställa mig å tvätta en massa saker när vatten har gått precis... Jag har hela tiden tänkt att det är ett tag kvar, behöver inte ha brottom här inte, men så är ju inte fallet! Och just nu så ser det ut som ett bombnedslag på övervåningen eftersom jag har fått för mig att jag ska hinna byta sovrum med barnen innan lillen kommer! Och med tanke på det så tror jag ju att han kommer ännu tidigare! För jag sliter som ett djur just nu för å få det klart. Väggar och tak håller på att målas och jag har rensat bland alla mina pysselsaker, tyger och gardiner för att saker och ting ska få plats! Så 4 proppfulla sopsäckar med grejer och en bokhylla har åkt till tippen, 3 stora plastbackar diverse tyger och gardiner och 2 st. med diverse pyssel och inredning detaljer har jag gett bort till nära och kära. Nu har jag verkligen varit sträng mot mig själv och inte sparat något som jag inte har använt på senaste åren. Men det är en hel del kvar att göra innan vårat sovrum är klart, det är de rummet jag vill hinna få klart först. Barnrummet känner jag ingen brådska med eftersom jag inte vet än hur jag vill ha det där inne och Wilma leker iaf inte där ännu. Alla småsaker och mindre möbler är flyttade till respektive rum och nu när jag har varit så här duktig så kan vi börja flytta över de stora tunga! Jag har som mål att det ska vara klart den här veckan...
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar