torsdag 3 januari 2013

Äntligen över!...

Nu har jag haft ett par riktiga slappdagar här hemma och välbehövliga sådana!! Guuuud så skönt det är att december månad är över med allt vad den innebär, nu är man på rätt sida om året igen och på väg mot våren och sommaren! Jippiiiiii !! jag har inte hunnit med bloggen alls, julstressen har legat på högsta nivån ända in i det sista. Tänkte berätta och visa några saker vi gjorde innan jul iaf...
När jag och barnen åkte hem till Emelie sist så tog jag med mig lite pyssel. Så på kvällen efter att vi ätit gott och badat ute en sväng och alla utom vi tjejer (jag, Emelie & Wilma) gått och lagt sig så drog vi igång med å sy varsin lång vimpelgirlang att hänga i granen. Mina vimplar blev å gå i lite olika röda och blåa färger, turkosaktiga band från Maileg och så knöt jag fast vita små trästjärnor om vartannat... Nöjd blev jag!

Sen hade jag och barnen pepparkaksbakning... Då är det ju så här då att Fru Linda har ju en blid i huvudet hur den här mysiga stunden ska te sig med sina små rara barn... Julmusiken ska flöda i bakgrunden, doften av nygräddade pepparkakor ska sakta sprida sig genom huset, ljusen är tända, barnen är glada och full i skratt, barnen uppskattar sin mor och tittar med tindrande ögon på henne när hon kommer och ser deras små konstverk som på något sätt ska föreställa en gris eller pepparkaksgubbe... allt spelas upp i "slow motion" inne i mitt huvud och jag ler... HALLÅ VAKNA!! Jag springer fram och tillbaka som en annan yr höna och försöker hinna med att åstadkomma några ätbara kakor medans Wilma bara vill slabba med mjölet så att vi kommer å tappa tänderna när vi biter i hennes kakor och Max bara slickar på degen och kasta den på golvet, dom är inte alls så gulliga och på sånt trevligt humör jag hoppats på utan det gnälls lite hit å lite dit och efter ca 5 minuter så har båda två tröttnat och på vägen ner från stolen så river Wilma med sig den plåt med blivande kakor som vi lyckats få ihop ner i golvet... suck... Men dom hoppade så glatt iväg till soffan för å se lite tecknat medans jag fick stå själv å baka resten... Men tur var väl kanske det, annars så hade det nog aldrig blivit ett pepparkakshus i år... Hihihihi...

Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Hörru du du! Är det inte dax snart elle? I MISS U GIRL! ♥
    Säg till när du kan och orkar. Vet att det kommer ett jobbigt datum snart och vill du prata så finns jag. ♥
    Puss å kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeeeeeeeeeeeeej! Jo jag vet!! Tänker på dig varje dag nu så det samma! Puss
      Ja just nu så är vi alla hemma och är dyngförkylda, super trist!... ja... lav u!
      Puss å kram

      Radera