onsdag 13 februari 2013

Nu har han kommit!

Tjihoooo! Tidigt i morse, närmare sagt 03:30 så fick jag ett glädjande besked av ett mess från min kära Evelina! Vattnet hade gått och värkarna var i full gång!! Så spännande!! Jag blev såklart klar vaken och fick lov å ringa för att se om vi skulle komma in å se efter Loui, för vi var på ”standby”, men det behövdes inte allt hade ordnat sig på annat håll. Och under den lilla stunden vi pratade så kom det en värk och jag hörde pustandet och stönandet från Evelina så fick jag riktiga ”flashback”... brrrrr man har verkligen glömt bort hur ont det gjorde dom där värkarna... och efter det samtalet var jag ju helt uppe i varv och det kändes omöjligt att somna igen. Tankarna gick allt som kunder hända under förlossningen, både bra och dåligt, sen låg jag och gick igenom min förlossning med Max tills jag äntligen somna.
På morgonen igen så gick jag å bara väntade och vid 08:30 kom det efterlängtade mms:et och ett samtal från Evelina. Kl. 04:45 Hade den lilla gossen på 3700g och 52cm lång kommit till världen och allt hade gått jättebra och jättefort, från att vattnet gick tills han var ute tog det 2 timmar och 55 minuter. Tur att hon bodde relativt nära för hon kom in 04:15 och 04:45 var han född, så dom fick slita av henne kläderna för krystvärkarna hade redan börjat!
Så nu väntar det massa presenter till den lille prinsen och att vi får komma och snosa, gosa, pussa, krama, hålla och är hon inte på sin vakt sno hem den lille, hihihi

Så otroligt lik sin storebror Loui...


Kram/L.

1 kommentar: