söndag 9 oktober 2011

Bulltjuv!...

När vi klev upp i morse så låg frosten som en tunt skir matta över gräset. Den här dagen har varit riktigt grå och kall, -4 grader hade vi hemma här i natt... burrrrr... usch... Så hela den här dagen har jag ägnat mig åt bakning. Jag hade så himla mycket ägg i kylen som jag delvis fått av min mamma och där utgångsdatumet närmade sig. Så för att inte allt skulle gå till spillo så fick jag ta tag i ett storbak! Det blev bl.a. Bullar, kärleksmums och äppelrutor med lingon i... Men jag upptäckte också det här!...

Ja det finns visst en bulltjuv i huset!... hihihi... någon som har nått upp över bänkkanten och gått loss på lite äppelrutor! Och den skyldige är denna fröken!...

Gullungen tyckte visst morsan va för sölig med fikat och tog tag i saken själv!... Hon hade dukat upp med sin servis på en pall och hämtat en bit kaka och lagt på sitt fat. Det är andra gången hon ”leker fikastund” för sig själv nu. Sist hade hon satt dockan Fiffi på pallen med och matade henne med fika. Det är så roligt att se, hon babblar och grejar för sig själv och verkligen ”leker” i mellan åt nu. Så det lilla caféet jag håller på att bygga som ni kan ana i bakgrunden kommer nog komma fint till användning när det blir klart och kommer på plats.












Summa summarum så slutade det hela inte bara med en frys full med gobitar och ett kök i kaos, utan med lite extra hjälp från Wilma, en bulle nedtryckt och sönder smulad i fårfällarn, golven fulla med mosade äppelbitar och en flaska nogatsås tömd i soffan!... Suck... Så nu när lill-tösen sussar så sött får jag sätta ”Pip-Larsson” på magen och börja röja upp i allt kaos. Så går det när man försöker lägga fokus på nått mer än bara de små ;)... Hehehe...
Kram/L.

1 kommentar:

  1. Helooo kussifin!
    Det var nog den sötaste bulltjuven jag sett i alla fall :) Duktig du är som dra igång med storbak när du är ensam med kidsen. Är caféet på gång nu? Vad roligt! Misstänker att det kommer bli lika fint som allt annat som du lägger dina händer på :) Ska ni ha det i köket eller?
    Stora kramar

    SvaraRadera