lördag 15 oktober 2011

Chuggington!... Tåssiga Tåg!...


Det finns en låt som sjunger i mitt huvud hela dagarna nu för tiden... och det är introt till Wilmas absoluta favorit program ”Chuggington!”, Tossiga tåg!... Det är det ENDA barnprogrammet som gäller för fröken. Hon kommer till mig med tv-dosorna och trycker upp dom i famnen och säger tuff-tuff och vill att jag ska byta kanal. Och visas de inte just då när hon vill se så blir hon helt ifrån sig och fäller krokodiltårar. Hon har aldrig varit intresserad av tv eller barnprogram förrän, det typ vände på en dag, och nu är det bara det som gäller. Så det sluta med att vi fick lov att köpt ett par Chuggington-filmer som står och går på högvarv mesta dels av dagen. Och fast hon inte sitter och ser på det, så hör hon det. För försöker jag stänga av när hon leker med annat så märker hon det direkt, det blir ramaskrik!



Såååå.... ”Chuuuuuuuuuuuuuuuugington! Chuggi-chuggi-chuggi-chuggi-chuggington åååååååå Chuuuuuuuuuuuuuuggingtonchuggi! Chuggi-chuggi-chuggi Chuggi-chuggi-chuggi Chuggi-chuggi-chuggi-chuggi-chuggington CHUGGINGTON! TÅSSIGA TÅG!” Hahahaha… Om ni inte förstod det där så sjöng jag!... hihihi...



Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar