måndag 31 oktober 2011

Sovtider?!...

I lördags tog jag med mig barnen till ett ställe som ligger mig varmt om hjärtat, Hästberg. Jag fick lite tid till tankar och Wilma fick leka vid den stora lekplatsen medans Max sov i vagnen. Man får verkligen ta vara på dessa få fina dagar som bjuds, för snart så är dom nog helt förbi och den kalla långa vintern är här... Efter en stunds lekande och Wilma visade sig allt mer trött så tog jag en långpromenad till Ica Maxi i hopp om att Wilma skulle sova en stund, men där gick jag bet... Hon har blivit så svår med sovtiderna nu. Ena dagen vill hon sova två gånger, andra dagen en gång, tredje dagen 20 min. Så kan det variera från dag till dag, vilket leder till att dagarna blir väldigt svårplanerade. Men förhoppningsvis så är det bara en övergångsperiod. Tyvärr så leder det här till STORA humörsvängningar för den lilla damen... Det blir skrik och grin för lilla minsta motgång och hennes mamma få skavsår i öronen! Men jag antar att det här bara är en del av den så kallade 1½ års-trotsen som hon ÄR mitt inne i nu... Hu geda mig!... Tänk att sådana små söta barn kan vissa dagar (de flesta just nu ;)) vara små söta MONSTER!... Hihihi...













 


Väl hemma igen så möttes vi upp av David som precis kommit hem från Norge. Och till honom hade jag ordnat en ganska så stor överraskning!... hihi... Men den ska jag visa för er en annan dag...

Kram/L.


1 kommentar:

  1. Hon är så galet söt den där lilla trollungen :) Bilden i vattenpölen var jättefin! Det där med sovtiderna är supersvårt när de kommer in i såna där övergångsperioder. Det är nästan bara att gilla läget och låta dem sova som de vill eller så bestämmer man sig för något och så får det bli lite gnälligt en period innan de kommit in det nya. Den där överraskningen blev jag galet nyfiken på ;)
    Stora kramar

    SvaraRadera