lördag 11 augusti 2012

Tillbaka till vardagen…

Då är man tillbaka efter två härliga veckor på Gotland! Skulle lätt kunna stanna där i en vecka till, fanns så mycket mer jag skulle vilja se där men tiden bara svischa förbi. Vädret var väl sisådär, mestadels uppehåll men blåsigt och temperaturen var inte alltid som man hade hoppats. Fast mot vad sommaren har varit här hemma så var det toppen!
När vi kom till stugan som vi bodde i blev jag helt salig! Jag blev förälskad från första stund! Jag kände mig alldeles pirrig av förväntan att få bo där i två veckor. Jag frågade ägaren direkt om han inte kunde tänka sig sälja! Hihihi. Det fanns ju en till stuga fast helt oinredd, den kunde jag väl åtminstone få ta mohahaha... Stora syrenbuskar fanns det överallt, rosor klättrade efter väggarna och björnbär slingrade sig upp efter långa störar vi väggen och en vacker stenmur ramade in gårdsplanen...




Flera gånger kom jag på mig själv med att inreda den efter mitt tycke å smak, inredningen som var var väl inget å hurra över precis, en ihopsamling av gamla möbler från alla årtionden typ. Med stugan i sig!... Nästan 50cm tjocka stenväggar med vitputs på insidan, grova mörka gamla bjälkar i taket och på väggarna, små (och större såklart) fönster här och där med djupa fönstersmygar. Det kändes som om man slungades tillbaka i tiden och man blev att funderade över hur det var och vilka som kunde ha bott här när de var nybyggt. För det lilla arbetsköket som fanns var tidigare ett stort utedass och jag är inte säker på att övervåningen fanns...


Första veckan så tog vi det väldigt lugnt, för åkte vi inte alla på magsjuka!!! Så typiskt!! Jag blev dålig på måndagen, David på tisdagen, Max på onsdagen och Wilma på fredagsnatt. Men som tur var så var den av det mildare slaget och man var ganska så pigg efter en dag, fast lite öm och omtöcknad i magen förståss. Så det var tur att vi hade två veckor där annars så hade det varit lite snopet. Jag måste ha blivit smittad på färjan över så nu är det bara att invänta de närmsta dagarna för å se om det gick lika illa på vägen tillbaka. Självklart kommer jag å visa mer från semestern och sommaren men nu får det räcka för idag, all packning står å väntar att tas i hand om eftersom vi kom hem i går kväll och ingen av oss var sugna att börja stöka så sent, och sen har vi en enorm gräsmatta som bara väntar på att få bli klippt... puhhh... Hoppas ni alla har haft en riktigt bra sommar trots besvikelsen på det förbaskade vädret! Helt sanslöst!!...
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar