tisdag 17 maj 2011

Här händer det grejer!...

Tjohoo! Nu har det varit fullt upp här hemma! Hela förra veckan gick åt till att snickra och åter snickra hela dagarna. Plintarna till altanen blev gjutna och hela stommen kom upp, reglarna till staketet blev uppsatta och spjälorna tillkapade. Så här händer det grejer! Som tur är så har Wilmas farfar varit hemma hos oss i ett par dagar så vi kan ha ägnat oss helt åt arbete. Idag är Wilma hos mormor för jag hjälper våran snickare att lägga golvet, och just nu så har jag tagit en liten paus då han skulle iväg en sväng, vilket passa mig utmärkt för jag såg ut som en dränkt katt då det spöregnar ute!... Fy fasiken vilket väder!... Inte precis det man hoppats på när man ska vara ute och jobba. Fast jag hade regnställ på mig så har jag blivit blöt rakt igenom, så nu är alla kläder i torktumlaren och jag hoppas de hinner torka innan han kommer tillbaka igen...




Vi hade ju tänkt oss en stor altan så man verkligen får plats med allt utan att det ska bli trångt, barnen ska ju kunna leka och röra sig där också. De flesta man känner har ångrat sig då dom har gjort sina altaner för små och vill göra om dom efter ett par år... Och så vill jag inte känna!... Och så kommer jag inte att känna! För shit vilken stor altan vi får!! Hahaha... Det blev en ganska stor skillnad från att ha sett den uppmätt på marken till att se den när hela stommen och golvet är uppe! Den är gigantisk! Och det kommer att bli såååååå bra! 63 kvm!...

Helt plötsligt så sluta det regna och solen titta fram! Så jag grabba tag i kameran och sprang ut och fota så ni kan få se hur långt vi har kommit...



Men det är en bra bit kvar innan det är helt klart. Sidorna ner till ska kläs in, två trappor ska byggas och staket runt om...

Kram/L.

1 kommentar: