söndag 8 maj 2011

I väntans tider...

Japp medans jag har gått och väntat på att reglarna och spjälorna till staketet skall bli klara så gav jag mig i kast med ett till projekt... ja ni läste rätt, ett till... hihi. Jag har velat göra det i flera år... som allt annat... men bara inte kommit till skott... som allt, hehe, annat... Så blev det äntligen av! Jo ni vet dom här ”vackra”, stora , inte alls så klumpiga, ”färgglada” soptunnorna som pryder var och vartannat hem. Till och med dom har fått ett eget litet hus hemma hos oss!
2 dagar tog det bara att slå ihop det, om jag vetat att det skulle gå så smärtfritt så hade jag nog gjort det för längesen. Det känns så bra när nått går överförväntan för en gångs skull, oftast så är det ju nått annat som brukar dyka upp som man inte riktigt hade räknat med... Men dels det som har gjort att jag dragit på det är att precis bredvid står en del av byns elcentral och telefoni och eftersom jag skulle slå ner jordankare så var det lite vanskligt. Men jag tog mig i kragen och ringde ut elgubbarna så dom fick komma och mäta sen höll jag tummarna för att telefonin var dragen på ungefär samma ställe :S... hehe... Men ingen har klagat än iaf... hihi...
Så byns snyggaste sophus har vi enligt en granne (antagligen det enda som finns också, haha) och en annan tycker det blev som ett sött litet fort!... Ja döm själva :D… Vi blev då nöjda!


Nej nu är det sängen som gäller och i morron blir det en heldags jobb med gjutning av plintar till altanen! Spännande!...
Kram/L.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar