lördag 28 maj 2011

Trappen...

 
Kommer ni ihåg att för ett tag sedan så sa jag att vi skulle måla om trappen här hemma?... Nu är det iaf gjort, eller ja det var några veckor sedan men jag tänkte visa hur det blev. Stooooor skillnad! Hela hallen blev mycket ljusare, supernöjd! Förutom att jag fick lov å måla en bred rand alldeles ovanför, som inte var det lättaste! Jag hade satt upp maskeringstape när jag skulle måla, och ingen billig sådan utan en dyr. En som man ska ha till vägg å sånt så man inte skadar tapeten! Men tror ni de funka?! Nooop! När jag skulle ta bort den så följde ju den förbaskade tapeten med! Grrrrrr... Så därför fick jag lov å göra så. Och det var inte så himla lätt att få de rakt å snyggt, den blev bara bredare och bredare... Men men, förhoppningsvis är det inget man kommer å tänka på... Jag skulle helst av allt vilja tapetsera om hallen och trappen eller sätta upp panel, men det var ett h-vete att tapetsera trappen sist och jag tror inte det kommer att vara lättare denna gång så det får allt vänta… Jag får nöja mig med att det blev mycket ljusare och finare med en vit trapp så länge...
 Före...                Efter...


Till det lilla fönstret så hittade jag en gammal kruka nere i källare. Men färgen var väl inte riktigt vad jag hade tänkte mig... Men det löste jag lätt med en pensel och lite överbliven vit färg och med en grön slingerväxt så blev den och passa riktigt bra!


 



Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar