onsdag 26 september 2012

Storrensning för själen!...

För ungefär en månad sedan så hade vi ”barnloppis” hemma hos min kusin, hade packat ned massor med urvuxna barnkläder. Det gick sådär, vi alla hade önskat att det kom lite mer folk än det gjorde, men vi fick en varsin slant iaf. När jag kom hem igen så kände jag absolut inte för att konka in alla backar igen och försöka stuva in dom i våra redan överfulla förvaringsutrymmen. Så dagen efter så tog jag en chansning och ringde till den stora loppisen som hålls varje lördag här i stan för att se om det möjligt vis kunde finnas ett bord ledigt redan nästa dag. Riktig tur hade jag för hon hade fått in ett återbud på ett bord som jag kunde få, och allt var ju sorterade, prismärkta och nerpackade i backar inne i bilen... Perfekt!... Eftersom jag är så ”snäll”, hihihi, så ringde jag till Emelie och sa åt henne å köra hit sina barnsaker så kunde jag försöka sälja dom med, sagt å gjort! Och rackans vad jag sålde!!... Så nu har jag fått blodad tand, jag har stått där 3 lördagar nu och säljer en hel del. De 2 första gångerna var det bara barnkläder och sista gången hade jag inte så mycket kvar och gick då igenom bland gardiner, dukar, kuddar, lampor, lyktor mm... kan väl testa, tänkte jag... Det gick som smör! Så nu blir det att stå igen på lördag och den här veckan har jag total rensat i hela hemmet förutom nere i källaren, jag får inte med mig allt! Jag säljer iväg rubb å stubb, allt som jag inte använder för tillfället! Krukor, ljusstakar, ljuslyktor av olika slag, plädar, taklampor, lampfötter, lampskärmar... U NAME IT!!...

8 stora backar full proppade med saker har jag nu fått ihop, trodde aldrig det skulle ta slut!! Fan vad grejer jag har!! Och då har jag redan kört dit 8 sen innan... Det är en sån befriande känsla att få rensa ut allt ”gammalt”! Känns som om man har klivit in i dusch alldeles dammig å skitig och sen få kliva ut ren igen!... Fast jag hoppas verkligen att det inte blir korsdrag när jag öppnar dörren och allt skit kommer över mig igen!! Att jag måste ta hem allt igen... Hemsk tanke, brrr...
Mitt mål är att sälja så mycket att jag kan få ihop till några nya saker som står på min önskelista!
1.       En taklampa till hallen
2.       2 mindre Sturehofkrukor
3.       En stor Surehofkruka... suck... den åkte ner i golvet för en vecka sen... typiskt!
4.       2 tapetrullar från Pip till hallen
5.       En vägglampa till vardagsrummet
Vi får väl se vad jag får bocka av!!

Kram/L.

1 kommentar:

  1. Ja dom är så välkomna så! Och ni får gärna komma på onsdag! <3 Puss puss.

    SvaraRadera