söndag 25 november 2012

Debut för nr.2!

Potträningen med Wilma har väl inte varit någon prioritet direkt, jag har bara inte orkat tagit tag i det. Fast nu så väljer Wilma själv att helst gå utan blöja om dagarna hemma, och hon är jätte duktig med å springa på pottan när hon blir kissnödig. Den enda gången det händer en ”olycka” är när jag försöker ha en trosa på henne, då glömmer hon av sig och kissar så nöjt i den ist. Hon ska torka sig själv, tömma kisset i toaletten, spola och skölja pottan i handfatet efteråt!... Fast det där med å skölja i handfatet brukar alltid spåra ur med att hon själv hamnar där i och ska bada! Hahaha!!... Hon har tom gjort nr.2 i pottan! 3 gånger nu, fast det är inte utan lite protester. Hon springer runt som en "skållad råtta" tills hon inte kan hålla sig längre. Men sen är hon riktigt stolt och klappar händerna, haha! Min lilla toka!
Dagen då hon gjorde debut var jag inte riktigt med. Jag var på väg ner till källaren och frågade Wilma innan om hon behövde gå på pottan, för hon hade släppt en riktigt illa luktande fis, ”Neéj!” ok jag springer väl ner då. När jag kommer upp igen så möts jag av en bajsdoft i hela huset. ”Å nej vad har hon lagt den där nu då!” det var bara å följa doften, som till min fårvåning ledde den mig in till badrummet. Jag kom in i rättan stund för där ser jag: pottan ligger på golvet med en bred ”fartrand” i, handfatet är fyllt till bredden och en lite Wilma som är på väg att klättra i! Grejen var den att bajset inte blev tömt i toaletten utan i handfatet och var anledningen till att vattnet var fyllt till bredden. Den låg som en stor propp längst ner och med den tänkte Wilma bada! Inte såååå nice precis, hahaha usch!
Vill bara nämna att de här bilderna är tagen vid ett annat tillfälle då jag kom på henne i handfatet (utan bajs)! Hihihi...





Kram/L.

3 kommentarer:

  1. Haha, ser att vi använde uttrycket skållad råtta bägge 2 idag. =)
    Hon är för jäkla go den där Wilma, vilka ideer hon har, vart får hon allt ifrån? ♥
    Puss puss.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag såg det nu :D! Ja inte har hon då fått det från mig iaf... tror jag ;)...

      Puss å kram

      Radera