fredag 30 november 2012

storstädning!...

Hej å hå! Nu närmar sig 1:a advent med stormsteg! Den här veckan har det varit fullt upp med allt vad förberedelser in för advent heter, puh... Och det är långt ifrån slut. Storstädning, fönsterputsning tvättning av soffa, kuddar plädar handdukar och massa massa kläder har gjorts, tror jag är uppe i maskin nr 15. Men nu är alla julgrupper iaf färdiga och väntas på att få komma på plats... Det blev några i år, hihihi...


Vissa kvälla hinner kl bli 01 innan jag kommer i säng, speciellt när jag som i går kom på att jag ska sy en adventskalender till barnen i år. Träffade på min gamla kollega Maria på kupan i går och då kom vi in på adventskalendrar och hon tipsade om en stor tomte från Maileg som bara har 4 nr (ett paket för varje söndag). Perfekt tänkte jag då behöver det inte bli så himla dyrt, fyra små paket måste ju vara en baggis. Men rackans va svårt de var å komma på nått bra å billigt och som inte bara blir liggandes och som man slutligen bara kliver på, skulle aldrig lyckas å hitta på 24 st. var! Det skulle nog sluta med en legobit i varje paket tillslut. Hahaha... Men det visade sig att den där tomtenissen inte var så speciellt billig, så det var bara å glömma och inte hinner jag få den till söndagen heller. Men då gör man som jag å letar sig fram i skrubben bland alla tyger å pysselsaker och gör en egen ist! Så den började jag sy på när barnen gått å lagt sig i går kväll och höll på fram till 01 innan jag gav upp. Hoppas jag hinner klart med den i dag så kan ni få se min version på adventskalendertomtenisse i morgon!

Här är min insperationskälla! Lånad bild från nätet...

Förutom det så är det ”bara” ännu mer städning kvar å göra, bädda i lite ”juliga” sängkläder, BAKNING!, och sen fram med alla ljusstakar och stjärnor. Så ett par till sena kvällar har jag nog framför mig, håller tummarna att jag hinner med allt innan söndag, det hade varit nice...
Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina julgrupper du gjort!
    Ska bli kul och se din egentillverkade adventskalender :) Tror den kommer bli precis lika snygg som "originalet" om inte snyggare :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :D!
      Haha tackar tackar njaaaaa vi får väl se ;). Men den är iaf snart helt färdig, bara lite små detaljer som ska trocklas fast nu :).

      Kram/L.

      Radera