måndag 5 november 2012

Party i massor!...

Å vilken trevlig och mysig helg jag har haft!! Den spenderade vi med kussifin Emelie och hennes familj.

Fredagen...
Vi blev bjudna till ett litet Halloween/poolparty på fredags kvällen, alla barnen var utklädda och mina små hade sina söta pumpadräkter på sig och i dörren hos Emelie så mötte vi hennes pojkar som var skrämmande demoner och spöken! Ooooooohaaaa scary!! Hihi. Ja det tyckte iaf mina små oskyldiga pumpor så pojkarna fick lov att ta av sig sina masker annars så klev dom inte innanför dörren, hihihi... stackars små!
Barnen sprang runt och busa som vanligt tills det blev pizzadax och sedan ett dopp i deras nya utomhuspool. 39,5 grader varmt vatten, vi såg ut som kokta räkor när vi klev upp igen, hahaha. Men gu så mysigt och skönt det var att sitta där ute, det regnade lite på oss men det bekom oss inte ett dugg. Det var molnigt och grått på himlen, men precis ovanför och så skingrade sig molnen och stjärnorna kom fram. Direkt gick mina tankar till min älskade Klara, det var nog hon som ville vara med och ta del av allt en liten stund.
Sen blev det pyjamas på oss alla och dax att inta soffan med chips och en bra film sedan slocknande dom små en efter en, bara Wilma var vaken och vägrade lägga sig. Kl 00:00 stoppade jag in dom i bilen och då tog det inte mer än en minut innan hon somnade.


Lördagen...
På lördagen så bestämde jag och Emelie att vi skulle gå ut, första gången för mig på ca 5 år! Barnens farfar och jag bytte boende över natten. Han kom hem hit och var med barnen och jag kunde ta hans lägenhet som ligger nära stan så jag slapp spendera 500:- på en taxi och jag fick SOVMORGON!!! Jag kommer inte ihåg när jag hade det sist, så gissa om jag njöt på söndags morgonen! mmm mm mmmm, fast jag saknade dom små under kvällen och morgonen, tihi..
Jag var alldeles pirrig och nervös under hela dagen! Hur ska allt gå?! Vad har man på sig? Kommer det bara var 18-åringar ute och dom undrar va fan morsan gör på stan! Hur dansar man nu förtiden! Tänk om jag blir dålig! Innan, under tiden eller efter att vi har varit ute! Och min största fasa var tänk om jag bara bryter ihop och allt men Klara bara faller över mig!!... Men allt gick hur bra som helst! Mådde kanon under kvällen och morgonen efter, vi hade supertrevligt och skrattade i massor, ute är ju precis som det alltid har varit. Inget har förändrats och det är som vanligt roligare innan då alla sitter och babblar och man hör vad folk säger. Men jag och Emelie hade väldigt skoj åt att kolla in alla olika utstyrslar folk hade på sig, det var nämligen Halloween-tema på krogen!
Jag slog då på stort iaf och körde hela kittet, det blev en ny blus och en ny axelbandslös bh… hot hot, hihi... svarta tajta jeans, mina svarta björnborgstövlar, lite smycken, svart nagellack, lösögonfransar och sist men inte minst... akutshoppa en gördel på ICA Maxi, som tillslut gav mig nästan blåmärken! Men ska man vara fin så får man lida pin... hahaha!!

Ja och nog fick jag ragg alltid! Ett riktigt fyllo kom fram på dansgolvet och grabba tag i mig, när jag väl slingrat mig ur greppet så fick jag några dask på rumpan innan han svävade iväg till musiken. Han försökte ett par gånger till när vi möttes, men tillslut så måste han ha insett att han inte skulle få något ifrån mig och hittade då på nya stackars offer... hahaha... Efteråt blev det pizza och en massa skratt då vi satt och summera kvällen som gått. Kl. 03:30-04:00 kom jag i säng och somnade på stört, jag som är van vid och lägga mig runt 22:00 senast 23:00...
Tusen tack för en toppen helg min kära kusin! Vi kommer snart igen och tar ett dopp i poolen! Tihi..
Kram/L.

4 kommentarer:

  1. Ja det blev ingen dålig helg det där inte ;)Både myskväll och partykväll hanns med och gud så trevligt vi hade båda dagarna. Så himla roligt att vi fick till det och kunde umgås ordentligt och jag är grymt impad över att du tog dig genom utekvällen så galant trots det långa uppehållet ;) och snygg som attan var du oxå! Vi både badar och partar snart igen va?? ;) Stora kramar

    SvaraRadera
  2. Haha ja det var inte illa, en toppen helg blev det! Jag oxå faktiskt, men det var väl bara för jag satt och proppade i mig allt godis och ostbågar, hihihi! Tackar tackar du med lilla puman ;). Ooooo jaaaa självklart!!
    Bamsekramar.

    SvaraRadera
  3. Vilka söta pumpor :)
    Åh vilken toppen helg du verkar haft, är bara lite avundsjuk... :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha Tack ska du ha! :)
      Ja den var toppen!

      Kram/L.

      Radera