fredag 9 november 2012

Från en 1:a till en lyxvåning!

Som jag nämnt tidigare så håller jag på och grejar nere i källaren för fullt! Där ska det bli fint å rent och ordning å reda! Hönsen har fått bott nere i pannrummet eftersom jag inte har blivit klar med hönshuset, och kommer inte bli det förrän till våren heller. Tappade intresset lite på det när jag körde fast och började med ”Fruktträdgården” i stället. Sån är jag... Men nu så är de små i vägen för mig för att jag ska kunna fortsätta med det jag håller på med i källaren. Så det blev till att fräscha upp ett till litet rum där nere och bygga en tvåvåningslägenhet till dom istället där dom nu kan vara under hela vintern! Den blev riktigt bra om jag får säga det själv och de små fick flytta in i den igår och dom verkar då helt klart trivas! Tillskillnad från deras tidigare boplats som var i två pallkragar staplade på varann.

Från början till slut...
Golv, väggar å tak blev målat.
Uppreglat för vägg och dörr. 
Inrett med en till våning, trappa, sittpinnar av björk, en sandlåda och ett tvåvåningsvärprede.
Inte illa va! ;)

Kram/L.

2 kommentarer:

  1. I´m fucking impressed! Precis som vanligt! Jag fattar inte hur sjutton du hinner och hur allt du tar dig för blir så förbannat perfekt. Du är superduktig min kära kusin. Jättefint!
    Bamsekramar

    SvaraRadera
  2. Tack tack kära du!! Jag snor all tid och ork jag får över, men nu blir det en slapp vecka framöver tror jag. Är lite trött ;). hihihi...
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!

    SvaraRadera