lördag 2 juni 2012

bruna fingrar...

Alltså!...  WHAT THE ---- !!!... Vad f-n hände?? Alltså jag är ingen människa med ”gröna fingrar” mina är snarare bruna, ja det ser ni ju här på bilden! Jag lyckas sällan hålla en blomma levande, oftast så köper jag en fin som får stå någonstans tills den vissnar och så ställer jag dit en ny igen. Så den som ger bort en krukväxt till mig måste ha i beredskap att när den personen kommer nästa gång inte kommer att få se den igen, jag försöker men man kan ju inte vara bra på allt ;), hehehe... Men i det här fallet så vet jag inte vad jag gjorde för fel?! De vackra pionerna som jag och kussifin var ner på mässan och köpte har stått nere i källaren och mått bra, dom har sett fina ut hela tiden lika så de andra plantorna. Och nu när det blev så fint väder så ställde vi såklart ut alltsammans och tänkte att dom kommer att må ännu bättre nu när dom får komma ut!... 2 dagar senare möts vi av detta... och då har vi vattnat!... Alltså man blir ju lite gråtfärdig... jag får nog klippa ner allt och hoppas på att det kommer upp nytt till nästa år... suck...



Med smultronen hände samma ska, helt förintade! 7 små ynka plantor av 18, hoppas jag på iaf, kommer att klara sig...


Jordgubbarna har däremot klarat sig bättre och är nu ner planterade i en utav drivbänkarna. De små smultronen stoppade jag ner i den andra tillsvidare...



Och förlåt svärmor! Men jordgubbsplantan vi fick av dig hängde David ut på balkongen och har glömts bort lite... *skäms*... men jag tror att hoppet inte är ute för den än... den är fortfarande grön... men hänger en aning... SORRY!... jag ska nog få liv i den rackaren ska du se!
Men nu så ska jag å Wilma smaska på en nygräddad jordgubbspaj denna gråa, trista lördagseftermiddagen... Mummmms!


Kram/L.

6 kommentarer:

  1. Vad tråkigt det är när blommor dör, jag råkade ta dö på båda mina olivträd :(
    Så gott med paj!

    Ha en fin helg, Kram Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det!! speciellt när man har lagt ut en slant på dom med :(... men vi får hoppas dom tar sig till nästa år iaf.
      Ja den blev riktigt god :D!

      Tack de´samma, kram Linda

      Radera
  2. Hej!

    Vad tråkigt att växterna dör. Man blir lite sur när det händer :(

    Kikade på bilderna från dopet. Vilket fint dop ni verkar ha haft. Och jättefina bilder.

    Er lilla kille är nästan lika gammal som vår lilla Svante. Han är 8 månader. Håller med dig. Tiden går så fort. Lite för fort tycker jag.

    Ha en fin söndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad skoj att du hitta in till min lilla blogg och ville lämna en fin kommentar! Tack så mycket!

    Ja visst är det, hade inte ränkant med att dom skulle dö när dom väl kom ut:S... Inne kan man aldrig vara riktigt säker när det gäller mig!

    Tack så mycke! Ja det blev lyckat!

    Men va skoj :D! Ja usch ja, ibland så önskar man att man bara kunde trycka på paus i mellanåt.

    Kram/L.

    SvaraRadera
  4. Hahah vi lyckades inget vidare med våra mäss-inköp varken du eller jag. De där bruna fingrarna ligger nog i släkten ;) Men vi får hålla tummarna för att de inte är stendöda så de kommer igen till nästa år.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja det måste vara så ;). Japp vi håller tummarna!

    Bamsekramar till er alla

    SvaraRadera