söndag 10 juni 2012

Friska!!...

Hej å håååå!! Äntligen så har vi blivit friska! Usch och fy för basiller och baskilusker! Stackars lilla Macken låg i 40 graders feber i 3 dagar sen gick det sakta neråt. På mig trodde jag att halsen och nacken skulle slitas sönder, fy sjutton vad ont jag har haft. Kunde knappt vrida eller vicka på huvudet. Wilma skickade jag hem till sin farfar på måndagen i hopp om att inte hon hade hunnit blivit smittad än. Hon sov borta i 4 nätter! Aldrig har jag varit ifrån mitt hjärta så länge! Saknade henne som en tok, fast hon verkade inte ha saknat oss så speciellt mycket inte, hihihi. Hennes farfar tar med henne på alla möjliga påhitt! Dom åker tåg hit å dit, stannar å fikar på olika ställen, shoppar leksaker, kläder, åker buss runt om i staden och spenderar stor del av tiden vid olika lekparker. Hon blir såååååååå bortskämd den där tjejen när hon är med sin underbara farfar, den absolut bästa man kan ha! Tack så otroligt mycket för hjälpen med Wilma! Du är en skatt! Hemma så låg jag och Max i soffan hela veckan så tillslut så klättrade jag nästan på väggarna, om jag inte hade varit så slut, hade ingen ork alls mer än å slita på dynorna, så det var ju bara tur att Wilma kom hemifrån och hon har klarat sig från att bli sjuk. Men nu så är vi på G igen! Började med och städa och vädra för fullt och plockat in härligt doftande syrenbuketter från alla våra buskar som har slagit ut och blommat för fullt medans vi varit inne å häckat i nästan en vecka.  

Men igår tog jag igen en hel del, hehe... Det blev en vända till stans stora loppis där jag fyndade en gammal docksäng till Wilma, ska visa er den senare, sen till plantagen för att införskaffade lite blommor till våran lilla balkong. Jag har inte brytt mig i den alls de senaste åren, men nu vill Wilma & Max gärna vara ute där å titta så då tänkte jag göra den lite mer hemtrevlig och behagligare att vara på.


Så jag skaffade ett par plastmattor så dom slipper stickor i rumpor och fötter från den gamla trallen, ett parasoll för lite skugga, ett olivträd och några pelargoner... VOALA!! 

Sen mötte vi upp älskade Evelina å Loui vid Lager 157 för å äta, shoppa lite å fika, så trevligt å skoj! Och till kvällen så kom min älskade man hem igen till allas stora förtjusning!
Imorgon blir BVC med Max och skaffa pass till kidzen... hihi... Jag kan säga så här, det skulle inte ha mig emot om det regnar å är trist någon utav de närmsta veckorna framöver... Jag ska gardera oss iaf ;) ifall om...
Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Såå fint du gjort på balkongen, riktigt mysigt!
    Där kommer de små trivas hela sommaren :)

    Skönt att bacillerna gett med sig.

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja det ser iaf lite mer inbjudande ut nu ;), hihi.
    Bara det att Max har kommit på att han kan ju tömma ur jorden på de krukor som står på golvet, smaska lite och kladda runt med det! Så nu får vi se hur eller om jag ska lösa det på nått sätt. Hihi

    Ja det kändes som det inte tänkte ge sig ett tag där, men nu är det förhoppningsvis över :).

    Kram kram/L.

    SvaraRadera