måndag 18 juni 2012

Studenten!...


... för vi har tagit studenten! för vi har tagit studenten!... Det var sången som ekade länge i våra öron, härligt! Ja för i fredags så blev det studentenfirande för hela slanten! Min lilla syster Frida har blivit så stor och tog studenten men väldigt fina betyg och ett stipendium! HIPP HIPP HURRA FÖR VÅRAN LILLA FRIDA! GRATTIS!!

Visst är hon fin! Min goa lillasyster! Ibland så önskar jag att jag kunde vara lite mer som henne, ha inställningen att ”allt ordnar sig” och ”leva i nuet”. Ibland så tror jag att hon aldrig har några bekymmer... iaf inga hon vet om, hihihihi... och speciellt inga som inte någon annan kan lösa åt henne ;)... Tokfia! Men nu ska du vara såkallad vuxen och börja stå på egna ben. GRATTIS! Och lycka till! Många pussar och kramar till dig!
Till Wilmas stora förtjusning så var det ju massor med lastbilar och traktorer på plats för å skjutsa runt alla glada partypeppade studenter! Men det finns visst en gräns för henne med när det gäller det, när alla står och brummar och spelar dunka dunka på högsta volym så man knappt hör vad man själv säger så tyckte hon det var dags å slå händerna för öronen... Hahaha... Så söt!

Studentmiddagen åt vi hemma hos mamma och den var helt grymt god! Det hade du gjort bra älskade mamma!


Det fanns inget stopp i Wilma! Om hon fick välja så skulle hon äta konstant under hela dagarna och hon äter verkligen allt! Vi kom dit vid 13:30 och då började hon och slutade inte förrän vi åkte hem vid 19:30, och somnade tokmätt innan vi ens hann lämna infarten, då var det dags för Frida att dra vidare till ett annat slags firande;), hihihihi.

Och såklart fick hon en heldel välförtjänta presenter och fina blombuketter!

Kram/L.

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som att ni hade en riktigt trevlig dag och studenten såg riktigt nöjd ut. Hoppas hon blev lika nöjd med presenterna oxå ;) Vad fin Max blev i kläderna. Tänk att den där lilla skjortan suttit på alla mina fina grabbar. Fy vad de växer fort :(
    Puss & kram

    SvaraRadera
  2. Ja det hade vi :D! Det hoppas jag med, men det tror jag allt. Ja super tack igen för alla kläder! Han blev klädd från topp till tå i alla August urväxta kläder, perfekt!! Så slapp jag ut å leta efter nått nytt. Dina killar har ju alltid så snygga å tuffa kläder så det är med stort nöje att få ärva lite till Maxen, du har sån bra smak tjejen ;).
    Puss å kram

    SvaraRadera
  3. Haha så lite så, det är ju kanon när våra gamla paltor kommer till användning igen ;) Mycket är det ju inga som helst fel på och resten är ju bra till slit och släng. Lovar dig att det kommer mer framöver. Hoppas ni har haft en bra midsommar. Hur går det med utlandsresan??
    Stora kramar

    SvaraRadera