lördag 13 oktober 2012

Buns of steel!

Ja som jag nämnde i går så har jag fått lov och gått med barnen när jag har lämnat och hämtat Wilma på dagis denna vecka, jag hade tänkt göra det från allra första början... men ni vet ju hur det är... med bilen så går det mycket fortare och man blir inte andfådd och svettig utav å köra den lilla biten heller, hehehe.
Men i måndags så skulle jag åka en sväng till tippen och sen storhandla. Jag fick börja med att fylla på med vatten i kylaren innan jag åkte för i helgen, precis när vi kom hem, så steg temperaturmätaren i bilen och vi hade ingen kylarvätska hemma. Jag kommer iväg och allt ser bra ut, svänger in till tippen, åker sedan vidare till en mack och fyller på med kylarvätska och allt ser fortfarande bra ut på mätaren... fast fläkten funkar inte, kommer ingen värme... Åker och handlar 5 proppfyllda kassar med mat. Åker och äter lunch med kidzen och alldeles innan vi kommer fram så PANG! är visaren uppe på det röda och det börjar tjuta i bilen, vi tar en lång lunch och låter bilen få kyla ner sig... Jag tar samma väg tillbaka, för då åker man förbi verkstan, ifall den skulle börja koka igen. Mycket riktigt! Precis innan verkstan så börjas det igen... grrrrrrrrrrrr... Jag svänger in och får hjälp med att fylla på med mer vätska, nu direkt i kylaren, och medans vi står där och spekulerar vad det kan vara för fel så ser vi att allt det som fyllts på rinner ut under bilen! Då säger mekanikern till mig ”Du, du får inte köra nå mer med den där bilen idag.”... What the ----?!... ”Men Jag har ju barnen med mig! Och 5 kassar med mat! Vi måste ju komma hem!”... ”Ja, men tyvärr, inte med den bilen.”... Förbaskade skit bil!! Jag spottar och fräser lite över bilen medans jag försöker komma på en lösning på det hela, det här är 3:e gången på 3 månader som den är inne på lagning!... Suck!... Okej vem ska jag ringa? Jag ska få med mig 2 barn, 2 bilbarnstolar ifall jag måste ta med mig barnen när jag ska hämta bilen, syskonvagnen annars så kommer vi inte till dagis och slutligen 5 fulla kassar med mat! Hmmm... Kan jag ringa mamma? Nej, hon har en liten pluttbil... Frida (syrran)? Nej hon har en liten pluttbil... Emma (syrran)? Nej hon har en liten pluttbil + en stor baslåda i skuffen! Nästan alla jag känner har en liten bil eller är på jobbet, finns bara en chans kvar... Evelina & Amit! Dom har ju skaffat en ny stor kombi för inte alls så länge sedan! Chansar å ringer... Jackpott!! Båda är hemma och gulliga Amit kommer på stört och hämtar oss!.. Jippi!... Tror ni bilen var fullproppad! Men nu vet ni att ni har valt rätt bil nu när det blir en till i familjen!... Hihihi...
Ja och med det sagt så kom vi alltså fram till att jag har fått lov och promenerat fram och tillbaka till Wilmas dagis om dagarna den här veckan. Jag hade inte sagt nått om det inte vore för att vägen till dagiset är en enda lång uppförsbacke, i dryga 1 km!!! Gissa om det brände i baken och benen på mig när jag skjutsade syskonvagnen med två klimpar i! Jag mer eller mindre låg i 45-gradig lutning hela vägen fram! Snacka om å vara förslappad och otränad! Hahaha... Helt sjukt, för var enda steg jag tog så kändes det som om det låg en tung klump liksom längst ner i vardera skinka, och när jag tryckte ifrån med benet så kom den i guppning och dunkade tillbaka ner i skinnet och skapade blåmärken inifrån! Vad F-N är det!?... Shit, är det överblivet lagrat fett som samlats där längst ner och bara trycker skinkorna längre å längre ner mot marken? Eller kanske en utdragen muskel som förlorat sin spänst och som det kanske kan finnas en liten gnutta hopp om att det inte är försent att dra ihop sig till vad den en gång har varit... en fin, fast, liten (iaf lite mindre) jeans-rumpa?! Iaf enligt rykten ;), mohahaha... Ska den chansen finnas så blir det aldrig mer bil till dagiset, eller nån annanstans för den delen!... Annars så finns det ju sånna där gördlar och push-up strumpbyxor på Lindex... Kanske inte ett smartare val... men ett betydligt lättare ;), hihihihi...
Kolla in dessa "Rumphållare"! Hihihihi...

Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar