fredag 12 oktober 2012

Höstpynt… till akuten…

Igår hade Wilma fotografering på dagis! Ska bli spännande å få se bilderna! Undertiden Wilma var på dagis så fixade jag klart lite av höstpyntet ute vid entrén.
Jag och Max plockade mossa och lingonris på vägen hem efter att ha lämna Wilma (för den här veckan har jag GÅTT med baren till och från dagis, ska berätta mer om det i morron).
Lindade mossa runt en hjärtställning som vi hade på vårat bröllop, och satt den i en stor blomlåda med mossa, lingonris, vitljung och några röda äpplen.






Och en höstpimpad krans fick komma på dörren...



Så fint så!...
...tills Wilma kom hem...
Det första hon såg när hon kom hem var en massa röda, saftiga äpplen som bara skrek ”WILMA ÄT MIG! ÄT MIG!” Sagt och gjort!... Wilma med sin bottenlösa mage ställde såklart upp, och det Wilma gör gör också Max nu förtiden...



Det fick ju vara fint några timmar iaf, hahaha!

Sen blev det ett besök på akuten... Stackars lilla Max tippade med barnvagnen ner i betonggolvet i källaren och slog i näsan. Vi var ute på eftermiddagen och jag grejade lite inne i garaget, tillslut så blev Max lite trött och gnällig så jag tog in honom till mig och satte honom i vagnen. Jag vänder mig om för att ta hand om Wilma som fått tag i en pensel med massa färg på, då ser jag i ögonvrån att Max har ställt sig upp i vagnen och håller i suffletten. Tanken slår mig direkt att ” Shit jag måste sätta fast honom så inte vagnen tippar bakåt!” Mycket riktigt! Jag hinner precis tänka tanken och sen brak! Max sträcker sig efter handtagen och vagnen tippar bakåt, han framåt, med näsan rakt ner. Jag hinner inte se om han slår näsan i golvet eller i handtaget. Men ett rejält skrik kommer och näsan sväller upp till en potatis! Lite näsblod och ett jack på näsan som blödde fick han. Så det blev å packa in ungarna i bilen och åka iväg till akuten! Vi fick komma in direkt för å se så han inte slagit i huvudet, som tur var så såg allt bra ut! Vi fick gå tillbaka till väntrummet i 10 minuter tills vi blev placerade i ett annat rum där vi fick vänta i 3,5 timmar!! Tror ni barnen var glada mot slutet!? Vi fick dela rum med två andra äldre, och efter en stund så blev ju barnen både rastlösa och hungriga och jag blev svettig utav å hålla dom lugna och underhållna så dom inte skulle störa de andra allt för mycket. Men tillslut fick jag nog och fick tag på en sköterska som fick fixa fram en läkare som kunde kolla på Max näsa så vi kunde åka hem nån gång för nu var sovtiden passerad och båda två var ledsna, hungriga och trötta... Ca 15 senare kom läkare och sa att vi skulle få komma in i ett annat rum om ca 15 min så skulle han undersöka Max. Väl där inne så tog det max 5 min för honom att se att skiljeväggen i näsa inte hade blivit skada och berätta för mig att det inte finns något man kunde göra förrän svullnande har gått ner helt!!... VA F-N!!... Nästan 4 timmar för det!! Kunde väl en sköterska ha sagt!.. så nu väntar vi på en remiss som vi ska få nån gång nästa vecka så vi får komma tillbaka och se så det inte blivit någon fraktur på den lilla näsan... Så till Wilmas glädje stannade vi vid ”Donken” på vägen hem, och väl hemma vid 21-tiden så somnade dom innan huvudet hann nudda kudden...

Idag så har svullnaden börjat lägga sig men istället så börjar han nu bli blå å gul över näsryggen, lilla älsklingen!!
Kram/L.

4 kommentarer:

  1. Men lille vännen då!!!♥ Vilken tur det inte blev värre än det var, shit!
    Men det blir nog bättre om han får somna i min famn i morron en stund... hihi...
    Fint höstigt du har fått det!
    Puss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var verkligen tur i oturen! usch man känner sig usel som mamma när nått sånt här inträffar :S...
      Ja det blir han säkert nöjd över ;)... tihi...
      Tack tack! Vi syns i morron!
      Puss puss!

      Radera
  2. Men skrutt-Macken da! Vilken otur och vad trist att behöva vänta sådär. Tur att allt gick bra tillslut i alla fall och hoppas att den lilla nästan ser ut som den ska på nästa besök.

    Jättefint höstpynt du fixat! Supersnygga krukor oxå. Hemgjorda förstår jag?? Har jag inte sagt att du ska göra dubbel uppsättning när du ändå håller på? ;)

    Bamsekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kunde ju har gått mycket mycket värre, usch vill inte tänka på det... Ja näsan ser rak ut än så länge, men den är fortfarande lite svälld.

      Hahaha, tack tack, jo det är dom men dom gjorde jag ju förra året :) Ska tänka på det nästa gång ;)
      Kram Kram

      Radera