tisdag 27 mars 2012

krypläge…

Lille Macken då! Vår söta lilla pojk som alltid är så glad! Vilken dag som helst nu så kryper han. Han far fram på magen i en fullfart överallt i huset, ställer sig på alla 4:a och gungar febrilt, hahahaha. Det verkar som om att han tror att ju fortare han gungar desto större chans till att kunna krypa. Han flyttar fram knäna tills han ser ut som en lite mäla, för han har inte fått till det med att flytta händerna än, innan han faller ner pladask på magen. Men sätter sig upp gör han då själv iaf.



Jag gjorde då en stor tabbe igår som Max fick sota för... Han äter ju barnmat och jag brukar köpa bla spagetti & köttfärssås, och sist så tog jag lasagne med. Så i går eftermiddag så gav jag honom den och han mmmm:ade för fullt när han åt. Jag hade inte en tanke på att lasagne kunde innehålla mjölk, jag tänkte att det är väl samma som spagettin och tog den. Men som jag nämnt tidigare så är Max allergisk mot komjölksprotein så framåt kvällen började han skrika och var jätte ledsen. Vi såg att han hade ont i magen men kunde inte förstå varför, förrän vi läste på barnmatsburken och det stod att den innehöll mjölk... Stackars liten, så ont han fick, och det höll i sig en bit in på natten. Läkarna säger att oftast så brukar det här växabort på så små barn, inom ett år... men inte vet jag... Max är 7½ månad och reagerar fortfarande så starkt, jag hoppas verkligen att det här kommer att gå över...


Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar