måndag 12 mars 2012

Ombyte förnöjer…

Ååååå vilken underbar helg jag har haft! Jag vet inte hur ni känner/känt, men jag kan känna att som småbarnsförälder så ”tappar” man bort sig själv efter ett tag. Hela ens liv kretsar runt barnen, allt man gör gör man för dom och man sätter alltid dom i första hand, vilket man också ska göra tycker jag... Men mitt i allt det här så försvinner man själv bort och det är bara ”mammalinda” kvar. Det är så många som är så beroende av en att man får lägga undan sig själv för det finns bara tid för de små. Men missförstå inte mig nu! Jag ÄLSKAR att vara mamma och mina barn betyder mest av allt och livet har fått en helt ny mening efter att vi fått dom! Men ibland så behöver man hämta lite ny energi... Så det gjorde jag i helgen! Jag och svärfar bytte bostad under två dygn. Han åkte hem till oss och hjälpte David med barnen medans jag fick vara HELT själv i hans lägenhet. Jag gjorde bara det jag kände för just då. Jag tog långa promenader runt älven, lyssnade på ljudbok, virkade lite och myste framför melodifestivalen helt för mig själv. så otroligt lugn, så otroligt tyst och så mycket tid man fick över! Fast jag saknade så klart barnen redan efter en dag, så vi träffades allihop över en fika på kupolen så jag kunde pussa dom lite. Sen efter att barnen hade somnat på lördagskvällen kom David över till mig med pizza. Vi blev båda lite fnittriga för det blev lite som en date, det kändes som om vi svingades tillbaka 12 år i tiden då vi först träffades, hihihi... Men sen igår eftermiddag så bytte vi tillbaka igen och det blev dags för David att åter igen bege sig till Norge i 2 veckor... Det här är iaf nått som jag starkt rekommenderar! Vare sig man gör som jag gjorde eller om man åker iväg någonstans med en nära vän eller ett gäng kompisar, så behöver man få "egentid". Fast man saknar de små så otroligt så behöver man tid till att bara få vara ”Linda”, ingen att ta hänsyn till än sig själv. Man blir att må mycket bättre och man kan vara en mycket bättre mamma till sina barn. Så alla mammor STICK IVÄG! Hahaha...
Några macarons till Wilmas café...


Kram/L.

1 kommentar:

  1. Åh detta känns väl igen, småbarnsmamma som jag är. Man har alltid barnens bästa i tankarna och när man är mammaledig kretsar dagarna mycket kring barnen och hemmet. Att bara få vara sig själv och ha egentid är nödvändigt för att man ska orka, tyvärr blir det inte så ofta för min del.
    Vilka fina bakverk, kanske skulle skrida till virknålen! :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera