tisdag 6 mars 2012

Väl gömd skatt!...

Ååååååååå vilken underbar dag det har varit idag! Vid 10-tiden så tog jag med mig Wilma ut i det underbara vädret, för när jag stod och titta ut genom fönstret i morse så fick jag bara en sådan lust att gå ut och beskära klart våra äppelträd. Väl ute fick jag sådana vårkänslor och äntligen kan man börja vara ute å greja lite. Vi grovbeskärde det ena trädet förra våren men det andra har stått orört, men nu så är båda helt klara och lite finputsade på med. Jag har egentligen ingen aning hur man beskär träd, vet bara att man ska ta bort allt som växer uppåt och inåt sen klipper jag bara hejvilt som jag tycker, hahaha... Skulle en trädgårdsmästare se våra träd så skulle han säker fundera ”Hur har människan tänkt här!?” hahaha. Men men, det blir då bättre än va det var innan, för det var nog ett XXX antal år sedan någon gjorde nått åt dom sist. Dom såg ut som riktigt elaka häxträd med onda, långa, trassliga fingrar som växte ihop och in i varann! Uuuuhhh...
Det orörda trädet... kanske lite svårt å se...

Det andra färdiga trädet...


Lite senare kom David och Max ut och hjälpte till, så hela familjen var samlad och röjde runt i trädgården och lille Max glassade i vagnen med syrrans gamla solbrillor. Sicken tuffing eller hur?! Hahaha...

Till lunch så grillade vi korv, jag tog ut en bricka med alla godsaker och gjorde upp en liten brasa på backen. Wilma var så hungrig att jag inte hann mer än sätta ner brickan innan hon hade grabbat tag i en kall korv och börjat mumsa på, den andra korven hann jag inte heller lägga i brödet förrän den var på väg in i munnen. Hihihi!





Ja det blev en heldag ute som vi alla verkligen njöt av! Nu känns det som om våren verkligen är på väg! Håller tummarna på att det fortsätter så här och att det inte kommer nå mer snö, men det är väl att hoppas på för mycket...
På kvällen fick jag mig ett gott skratt på min lilla dotters bekostnad, hihi... Vi låg och myste tillsammans i soffan, jag läste en bok och hon såg på en film medans vi åt popcorn när hon plötsligt sa ”Mamma ta bått” ”Vad ska jag ta bort?” jag kollar på hennes händer om de var nått skräp på dom men såg ingenting. ”Ta bått” jag kollar runt om henne för att se om det var nått som låg bredvid men såg inget. ”vad ska jag ta bort vännen?” då pekar hon alldeles under näsan ”sidä” ”Svider det?” och tänker att hon kanske har ett litet sår som hon fått salt i. Så när jag vänder upp hennes lilla ansikte mot mig och försöker titta noga för att se om jag ser nått litet sår, vad får jag inte syn på då?! Hahahahaha! Jo har inte den lilla fröken då setat och pillat in en liten popcornkärna i näsan! Jag blev så full i skratt och tänkte direkt på Madickens lillasyster Elisabeth när hon pilla in en ärta i näsan! Efter lite om och men och några tårar, för att hon tyckte det var lite otäckt, så kom den ut. Jag tog tyvärr ingen bild, tänkte att hon inte skulle behöva lida längre än nödvändigt, räckte nog mad att hennes mamma satt och gapskrattade åt henne... Lilla gumma! Du kan du! Puss på dig!
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar