torsdag 22 mars 2012

snickeri snickera på min lediga da...


Fredagen förra veckan så lämnade jag av Wilma hos sin farfar på eftermiddagen, hon skulle för första gången sova över hos honom. Han är verkligen världens bästa farfar, så omtänksam, generös, kärleksfull och påhittig och bäst av allt så ÄLSKAR han verkligen sina barnbarn och skulle nog helst (om han själv fick bestämma) vilja ha dom boende hos sig när han är hemma från sjön. Hihi... Wilma blev kvar där i två nätter och det gick super! Inte sakna hon mig inte! Dom hade satt sig på tåget till Hedemora, gick på stan där och fika. Sen till leksaksaffären och införskaffade lite nya prylar innan dom satte sig på bussen hem igen. Wilma som är tokig i bilar, tåg, traktorer, bussar mm var ju supernöjd! Någe sånt skoj händer ju inte med morsan hennes heller... hmmm... tur att farfar finns, tihi...

Ja och jag då... Jo jag skulle ju undertiden ha det lugnt å mysigt med Max... Men jag är som jag är och känner att sånna här tillfällen bara inte får gå mig förbi... Jag måste vara effektiv! Så jag sliter ur hela vardags rummet, tapetserar om, möblerar om, bygger en fondvägg av råsågadpanel med ledsligna bakom och bygger en skänk att ha under tv´n.
Före...                        Efter...

Det är bara 2 luckor som fattas som ska sitta längst ut. Det är absolut inget ”finsnickeri” så man ska inte syna det så nära, haha. Men stilen är precis så som jag tänkte mig så det gör ju inget alls, det ska vara den lite grova/råa stilen. Och eftersom jag inte hittade någon skänk med de måtten jag ville ha så blev det till att skruva ihop en själv... 
Förr hade jag hyllplan med korgar på i vardagsrummet, men när Wilma var bäbis så var hon ju och slet och rev i dom där stup i ett. Och jag orkar inte med det igen med Max, jag vill kunna stänga in och gömma lite saker. Så det ska också byggas ett skåp i samma stil där jag kan ha alla ljus och ljusstakar ståendes, men när det blir får vi allt se. Har lite svår att få till det när jag är ensam med båda barnen. Innan så hade jag en beige tapet men som hade blivit förstörd av massa sot som kommit från öppna spisen, som blev innan vi satte in en insatts i den. Nu sitter det en vit tapet med smala smala blanka ränder i, men de syns bara när man står väldigt nära.  

I helgen så höll jag på från fredagseftermiddag till sent på kvällen sen började jag vid 08.00 på lördagen och körde på till 03.00 sen var det å gå upp med Max vid 06.00 på söndagen igen, allt för att hinna så mycket som möjligt innan min lilla hjälpreda kommer hem igen och ska göra precis som mamma gör, hahaha. Hon är så himla gullig och duktig! Men än så länge så är hon inte till så mycket hjälp utan snarare tvärtom, hehehe...

Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar