torsdag 24 maj 2012

DOP!!...

För snart en vecka sedan hade vi ju dop för våran lilla Max! Vad tiden går fort! Dels för att det snart är en vecka sedan och dels för att han redan är 9 månader!... Man hänger inte med alls känns det som!... Tillbaka till dopet då... Det blev jättebra och vi är supernöjda, fast som vanligt så blev det tokstressigt på slutet. Hur man än planerar så slutar det alltid på samma sätt för mig! Som tur är så har jag så himla gulliga vänner! Både Evelina med familj och syster Emma kom med snabba ryck när jag ringde och hade panik över att jag inte kommer att hinna den sista pyntningen i lokalen innan det är dags. Svisch så var dom där och hade allt under kontroll... Sen ringde jag till kussifin Emelie som kastade sig i bilen och kom hem till mig och fick äran att dekorera alla cupcakesen! Vad hade jag gjort utan er!! Ett STORT TACK! I LAV U!! Vi hann iaf i tid med allt, så låt dopet börja!
Under ceremonin skötte sig Max utmärkt, han blev helt förtrollad när det sjöngs, men nappen fick vi inte röra... Wilma däremot tyckte inte alls om och stå stilla framme vid oss, istället så passade hon på å dansa och spexade sig inför alla undertiden musiken spelades och prästen pratade...

Här kommer det lite bilder från ceremonin som Emelie tog...

Sen blev det familjefotografering med snabba ryck för nu höll båda barnen på att lessna ur...


Lite bilder på bordsdekorationer, ballonger och lite bakverk kommer här...






Jag tror Max helt klart tyckte den bästa stunden var när alla gästerna åkt hem och vi höll på och plocka ihop... Han är inte van med så mycket uppmärksamhet på en gång så han blev ju helt slut den lille... Men nu så kunde han krypa runt för sig själv och var helnöjd med att bara få sitta och leka med alla ballongerna...
På bar gärning tog jag den här lilla tjuven som så fort hon fick chansen smet undan till fikabordet. Hihihi...


Väl hemma igen var vi alla helt slut, barnen stupade i säng tidigt och jag somnade i soffan strax före 21.00... Det är först de här senaste dagarna som jag känner att jag har återhämtat mig, hahaha. Så om det blir fler dop framöver så tror jag vi kommer å leja bort en stor del av förberedelserna, hihihi...
Ett stort Tack till alla som var med och gjorde den här dagen så perfekt och tack för alla otroligt fina presenter! Ha det så bra!
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar