måndag 14 maj 2012

Hönshuset... del 3

Hela förra veckan och likaså denna vecka kommer hönshuset att få stå stilla. Det som tar upp all tid nu är dopförberedelser. Men jag har iaf kommit lite längre på huset, förra måndagen blev jag klar med all ytterpanel, men det är sååååå mycket kvar! Det ska sågas till nere vid stolparna, lister ska upp, fler skivor på taket och takpapp, vidbrädor, ett gammalt fönster som jag har fått ska renoveras och sättas i. sen är det el som ska dras allt ska isoleras och skivor ska upp invändigt, invändigt ska det tätas så inte ohyra kan sätta sig fast, målas, ventilation ska in och slutligen all inredning... undra om jag fick med allt??... iaf så är det mycket kvar som ska göras! Ja jo målas utvändigt med förståss...
I den avlånga gluggen ska fönstret in. Det är ett utanpåsittande värprede så jag lätt kan komma åt de små äggen genom att lyfta på locket...

På andra långsidan har jag satt två stora dörrar (som inte funkar som de ska än :S) så jag lätt kan komma åt och göra rent inne i huset. På gaveln så sitter luckan så hönsen kan gå ut i den blivande hönsgården. Man fäller ner den så det blir en landgång...


Och vilket skitväder vi har då!! Fy vilken tråkig vår! Nästan hela förra veckan var det regn, och är det inte regn så blåser det storm som idag och den här veckan ska visst tydligen inte bli så mycket bättre än den förra. Så det hjälper ju inte till precis med utvecklingen av bygget. Och så här ser det ut för tillfället, hihihi. Huset har fått ett stort huckle som skyddar mot allt regn...

Igår var det dock fint men då satt jag inne och vek servetter för fulla muggar vilket jag ska fortsätta med nu... Ha de bra!
Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Så fint de kommer få det era höns och vad duktigt du är :)

    Lycka till med dopet!

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, det var snällt sagt! :D...Ja jag hoppas det men det är långt kvar till slutet.

    Tack så mycket, känns som om jag har lite under kontroll nu iaf ;).

    Kram/L.

    SvaraRadera