torsdag 31 maj 2012

Aj aj aj!...

Idag är jag helt mörbultad! Det värker i rygg, ben, rumpa, axlar å händer! Varför??... Jo det ska jag tala om. Igår eftermiddag så fick jag hem 10 kubik jord som jag ska ha till drivbänkarna och jämna till en del av marken med på baksidan så jag kan så ny gräsmatta. Så efter att allt lastats av så var det bara å grabba tag i spaden och skottkärran och börja skyffla! Eftersom det ska vara regn i över en vecka nu så kände jag mig lite stressad och ville få ut så mycket som möjlig så inte högen bara står och suger i sig allt regnvatten, för då skulle den bil så otroligt tung å jobba med och ta flera dagar innan allt torkat upp igen. Men efter 1 och ½ timmes skottandes och en halvfull drivbänk så kände jag att ”DET HÄR GÅR INTE!”, inte själv... Det blev till å ringa lite samtal och vips så var min syster Emmas Marcus och Evelina, lilla Loui och Amit på plats. Evelina tog hand om barnen medans Amit och Marcus skottade jord för fulla muggar!! TACK Å LOV FÖR ER!!! Hade inte dom kommit så hade jag gett upp för länge sedan och stått och gråtit i hopplöshet! Men nu så är båda bänkarna fulla och högen är nästan helt borta, hur härligt som helst!
Här kommer lite bilder som Evelina tog under tiden...


Wilma och Loui är så underbara med varann! Dom pussas å kramas, leker och såklart små tjafsar med varann, precis som vilket annat kärlekspar som helst. Hihihihi...



Max satt så nöjd å lekte i en lite sandhög och plocka maskrosor...


Alla godingar!! Älskade barn!!...


Och i tisdags så var syster Frida här hela dagen så jag kunde göra klart taket på hönshuset inför ovädret som ska komma, så jag slipper oroa mig över att det ska bli förstört. Och i morse så kom regnet som tydligen ska pågå i över en vecka, vilken tur att allt hanns klart! Så nu tar jag ”semester” får utomhusarbetet ett tag, det känns helt ok, hihihi.

Så här ser det ut idag...




Men nu har allt kommit efter här inne och det ser ut som ett bombnerslag, så det blir till å storstäda några dagar nu och bara mysa med barnen!
Kram/L.


2 kommentarer:

  1. Men jävlar i min lilla (STORA) låda. Nog fattade jag att drivbänkarna var stora men inte såååå stora som man ser att de är när du står i dem. Gud vad du byggt, grävt och kämpat. Kommer blir super med massa fint i dem sen.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja nog blev dom stora allt! Hihihi Men det blir nog ingen 3:e som jag sagt tidigare! efter att fyllt upp med all jord så orkar jag bara inte fixa en till med det slitet! Blä... Blir nog bra med två å :D.

    Kramelikram

    SvaraRadera