måndag 28 maj 2012

Morsdagspresent...

Som jag skrev i förra inlägget så slingrade den där lilla latmasken iväg, hihihi, och jag fick inte bara en utan 3 presenter på morsdag. En från var och en av dem och alla tre var svartvinbärsbuskar som jag ville ha! TACK mina älsklingar, jag älskar er! Jag blev Jätteglad! Dom tre ska jag plantera ner vid mina alldeles nybyggda drivbänkar!


Under veckan som har varit har jag hållit på å byggt stora drivbänkar, 1,2x3m, och jag blev precis klar dom i går kväll. Det är bara 2 än så länge men jag ska göra en 3:e också. Så Svartvinbärsbuskarna ska jag plantera bakom dom vid varje kortsida. I drivbänkarna ska det planteras ner jordgubbar och i den 3:e ska jag ha lite gräslök, dill kanske lite morötter.

Jag blev jättenöjd med dom och vi fick bort en stor del av tomten som man inte kan göra så mycket på. Eftersom det lutar så mycket där jag har satt dom så har jag ju fått grävt en hel del så bänkarna kommer i lod, fy sjutton vilket slit! Bara en massa sten å lera! Bläää, så jag drar mig lite för å börja med den sista nu när jag äntligen är färdig med de två första... phuuu...


Under tiden så har Max setat å lekt på en filt i närheten under parasollet och Wilma har varit på upptäcktsfärd på tomten, bla lekte hon tåg vid en lite stenhög i den blivande hönsgården. Nu fattas det bara en massa massa massa jord i bänkarna innan jag kan plantera!












Men nu så ska jag å barnen hämta upp farfar och köpa cykel till Wilma som vi har sett! Skoj skoj! Ha det gött så länge!
Kram/L.            

2 kommentarer:

  1. Mäh! Jag skrev en kommentar på jobbet men den verkar inte ha kommit fram...gör ett nytt försök ;)

    Det var inga dåliga drivbänkar du knåpat ihop. Superfint duktiga du. Jag är oxå jättesugen på att dra igång med mina men jag kommer aldrig till skott. Kan inte du komma hit och piska på mig lite och hjälpa till?? ;)
    Bamsekramar

    SvaraRadera
  2. ahaaa, nä här har inget kommit... förrän nu förståss ;)!

    Ja dom blev lite stora, hihi... Jag men dina "små" knepar vi ihop på nolltid! Se till så att Anders är hemma bara så får han vara barnvakt så fixar vi väll det där, eller så är du barnvakt å jag fixar ;) tihi.
    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammm

    SvaraRadera