lördag 9 april 2011

Rykande färskt!...

God Morgon! Eller förmiddag kanske... Gissa vad min frukost bestod av idag!? Jo rykande färska rågfrallor, de var så färska att smöret smälte när jag bredde på dom! Japp så tro det eller ej, men jag bakade eget frukostbröd i morse! Hihihi... Jag har inte bakat bröd sen jag gick i skolan, på hemkunskapen typ. Och det blev att smaka riktigt bra faktiskt!...





Okej okej, lite fuskade jag. Det går som reklam på tv...


Och ibland så är det lite skönt att göra det lätt för sig samtidigt som det kan bli bra. Speciellt när det gäller matlagning och bakning, för jag tycker det oftast tar sån onödigt lång tid, tid som inte jag har (eller rättare sagt, det är väl inte min starka sida precis det där med matlagning...). Så det här kan verkligen vem som helst göra!                        
Bara att:
1. Hälla i vatten och gästi en bunke, tar max 1 min.
2. Låta min underbara Kitchen Aid göra jobbet i 10 min.
3. Plasta över bunken å in i kylen över natten.
4. På morgonen klickar man ut degen på en plåt, tar 2 min.
5. Och sen in i ugnen i ca 15 min.
6. FÄRDIGT!
Så tiden du har lagt ner rent fysiskt är max 5 min om man räknar med att du lär lyfta ut plåtarna ur ugnen! Perfekt för mig! Och man känner sig ganska duktig och det smakar bättre när man vet att man gjort det själv! Så det här kan jag rekommendera till alla er som är lite mer som jag när det gäller bakning å mat, hihihi...

Kram/L.

1 kommentar:

  1. Haha jag hade ju ett liknande inlägg nyss men då var det ju inte jag som bakat brödet på bilden. Slömaja som man är ;) Men ditt tips ska jag nog sno. Lät ju superenkelt och ser smarrigt ut. Synd bara att jag inte har en lika snygg liten assistent på min köksbänk som du har...
    Stora kramar

    SvaraRadera