fredag 8 april 2011

Å vad jag längtar!...

Å nu längtar man ju super mycket efter sommaren! Speciellt när det har varit så fina dagar som vi haft och kommer att få, måtte denna vinter äntligen vara slut! Speciellt längtar jag efter få börja bona i ordning i den här...


Våran Lustbod! Som såg ut så här för ett år sedan och då kallades den för Snuskboden!...



Nya stolar och krukor och ett bord som jag byggt själv av gamla tjocka brädor. Och eftersom vi har en öppen spis där inne så kan vi sitta där in på ända in på början av hösten och mysa!... Ååååååå vad jag längtar nu!... I år blir det att fixa till det runt om boden, lite stenplattor och växter.



Å NEJ! Just i skrivande stund, där jag säger att vi har haft så fina dagar och att vintern ska vara över så börjar det SNÖA!! FY SJUTTON vad trist! Jag som har ringt hit lillsyrran för å vara barnvakt så jag kan åka och hämta virke till staket som jag tänkte börja bygga i helgen! Nu tappa man ju lusten totalt! Och det snöar ju inte lite heller... Ja ja, vi får väl se vad det blir av med denna dag, det kanske slutar snart.

Kram/L.

Men som vi byggde om lite... Vi rev allt utom själva stommen och sen satte upp nya väggar med fönster och nytt tak, ny panel invändigt och utvändigt och en massa färg...

1 kommentar:

  1. Ja åååå vad mysigt vi hade när vi satt där och babblade och åt en hel kväll och en halv natt.
    Jag är så avis på din underbara lustbod ;)
    Stora kramar

    SvaraRadera