fredag 29 april 2011

Sådan mor sådan dotter...

Ja det kan man väl lugnt säga! Just nu så tar Wilma efter i allt vad jag gör! Men hon är otroligt duktig! Ofta om jag har torkat något, t.ex. bordet eller nått så går hon och hämtar en egen våtservett och torkar överallt, högt som lågt. Och igår förmiddags så tog jag in sandlådan som jag va å köpte här om dagen till Wilma. Tänkte ”försöka” hålla henne på ett område nu när vi är ute å grejar, så håller jag tummarna för att en sandlåda skulle kunna vara tillräckligt intressant... Hihihi... Ja iaf en liten stund...
Jo men den kom ju som en byggsatts så man fick ju skruva ihop den själv. Och självklart så vill ju den nyfikna lilla skrotfian vara med! Hon kollar verkligen in vad jag gör! För efter en liten stund så försöker hon ta skruvdaragaren och passa in skruvens huvud på bitsen! Och sen försöker hon få de små skruvarna att passa i de förborrade små hålen! Hon är verkligen en lite pillerfia! Hon grejar och funderar och grejar, det ska bli intressant att se vad hon får för intressen när hon blir äldre!
 

 

Likaså var det med det söta trädgårdsbordet med ett lite parasoll. Det skruvade man ihop med en insektsnyckel, och efter att jag var klar så tog hon den lilla nyckeln och skulle sätta in den i de små hålen!... Och när vi var ute här om dagen så var det där jag hittade henne. Då hade hon själv klättrat upp och satt sig på bänken, hon satt där och dingla med benen och var så nöjd så.


Så då fick jag lov att duka fram lite fika, bestående av en liten skål med russin och en flaska vatten. Mmmm smarrigt!... Hahaha...

Men nu så ska jag fortsätta kika på det engelska bröllopet medans Wilma tar en lite sovstund...

Kram/L. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar