onsdag 1 februari 2012

2 små sjuklingar...

Nu har båda barnen rinnande små näsor, hosta och feber... Max fick feber i går kväll, vilket gör honom väldigt gnällig och han vill att man helst ska hålla i honom hela tiden. Under natten blev det få timmars sömn för min del, barnas också för den delen... Max vaknade varannan timme och gallskrek, som om han skulle ha gjort illa sig. Så jag fick ta upp och vyssa om honom men tillslut så nöjde han sig inte förrän han fick ligga och sova bredvid mig i sängen.


Wilma sov på andra sidan om mig men också oroligt, hon hostade stup i ett och blev väckt av max. Wilmas feber tycks ge sig lite grann men hostar desto mer.



Bästa Evelina kom på besök i förmiddags för hon var solo en stund medans Loui var på dagis. Så hon fick i uppgift att hålla i Max under största delen utav tiden, och när det var dags för honom att sova en stund igen så underhöll hon Wilma i lekrummet så jag kunde få duka fram lite fika och frukost till mig själv så jag skulle hinna äta innan det var dags för henne att åka igen. Men såklart så hanns det med en hel del babbel mellan springen, hihihi... Alltid lika trevligt med sånna besök! Tack tack för hjälpen!
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar