tisdag 7 februari 2012

"Mys-hörnan"...

Ja idag så tänkte jag visa er några kuddar som jag sydde i helgen. Jag tycker så mycket om Maileg- märket, dom har så söta och roliga saker till barnen men är tyvärr inte så billiga... Nu har jag gjort klart ”mys-hörnan” i barnrummet, där vi ska mysa, vila och ligga och se på film tillsammans! Och om ni någon gång kommer hit som gäst så är det här ni kommer att få sova!...


Det var till dagbädden jag sydde dessa kuddar. Ett par av motiven har jag hämtat från Maileg och lagt till lite eget... Kuddarna är sydda i ett ulltyg och två utav dom har ett gråblå/vit-randigt tyg till baksidan och den 3:e har ett röd/vit-randig...




Från denna plansch har jag hämtat kaninerna...




Och från detta söta födelsedagskort kommer bilen ifrån...


Visst blev det likt!?...

Barnrummet går till grunden i vitt med en massa inslag av klara vackra färger som ska inspirera barnen till lek och skoj, jag vill att man ska känna glädje när man kliver in i ett småbarnsrum!...
Det fick hamna en lite ärta även i denna säng, hihihi, kan ni se den?...


Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar