fredag 3 februari 2012

”Prinsessan på ärten!”...

Här hemma är de små fortfarande sjuka, Max har iaf ingen feber men hostar väldigt mycket och är väldigt gnällig. Wilma har fortfarande strax över 38 grader när hon vaknar på morgonen och över 39 på kvällen, hon har samma otäcka hosta som Max och snoret rinner på båda två. När Max äntligen blev feberfri igår och då kunde sova ute igen så tog han nog igen all dålig sömn han har haft de senaste dagarna, han sov mellan 11.00 och 17.00! så skönt för honom! Wilma lunkade runt här hemma och vi hade en väldigt stillsam dag så passade jag på att sy lite till barnrummet. För några år sen så fick jag min svärmors gamla docksäng, så den tog jag fram och sydde upp lite olika madrasser, täcke, kudde och sen så virkade jag en grön ärta. Så TADAAAAAA! Wilma har fått en egen ”Prinsessa på ärten”- säng! Hihi söt va!





Och i morse så skulle Wilma prompt se till att det låg en liten (stor) prinsessa i den!


Men hur hon än försökte...




om och om igen...


Så blev det slut giltiga resultatet detta! Hahahaha! Älskade gulliga unge!

Kram/L.

1 kommentar:

  1. Hahaha men skrotifa, vad go hon är. Förstår henne helt och fullt. Vem skulle inte vilja gosa ner sig den där fina prinsess sängen.
    Kramar

    SvaraRadera