torsdag 23 februari 2012

Shoppingturné!...

Jo i tisdags så tog, enlig Wilmas farfar själv, på sig sina spenderarbyxor och följde med mig och kidzen på en shoppingturné! Wilmas farfar är sjöman och spenderar många veckor i taget borta, och i år var han borta över Wilmas födelsedag. Så nu när han har kommit hem igen så skulle det skaffas presenter, så vi bestämde att hon skulle få en cykel. Vi började med att sticka iväg till Valbo, luncha på Ikea, shoppa lite där och kika en snabbvända i köpcentrat innan vi tog en titt in på Toys r us för att hitta en cykel. Jag hade tänkt mig en trehjuling i en neutral färg, tex röd, så Max kan ha den efter Wilma. Men det var inte så stort utbud som jag hade hoppats på, de flesta cyklar som finns till små barn är antingen väldigt flickiga med prinsessmärken över hela cykeln eller väldigt pojkiga. Men när jag väl stod där så blev jag fundersam på om det är så bra och skaffa en trehjuling... vi har ju inte de bästa vägarna precis där vi bor... antingen får hon cykla på gräset eller gruset, kan nog bli lite tungt för en lite tjej. Så jag ringde upp min bästa rådgivare, kusin Emelie! Hon har ju tre pojkar och har hunnit prova på det mesta angående barn. Vi kom fram till att skippa trehjulingen och skaffa en liten cykel med stödhjul ist, så det var bara att börja leta om. Det fanns inget som passa ”Frun” där, så vi gick tillbaka till Coop i köpcentrat, men inget dög där heller. Ringer till Emelie igen ”och vart köper man barncyklar då?”... Packade in oss med alla andra grejer och for tillbaka mot Borlänge igen.
Köpte bla en söt liten servis på Ikea till Wilmas lilla café...

Incidenten med rutan händer... Efter mycket om och men med det blev vi hungriga och stannade till på Kupan, kom på att vi behövde en ny vagn till Max, så ner på Babyproffsen och hämta en. Vi har en likadan till Wilma sen förut som jag är väldigt nöjd med, lätt å smidig till skillnad från syskonvagnen. Lättare att ha en varsin liten än att gå med den stora när vi båda är hemma och ska någonstans... Vagnen heter Bangkok från Baby Travel...

Sen blev det Biltema på cykeljakt igen och ut till Coop Forum... men ingen cykel... Vi var nog dels lite tidiga ute, för alla vårsaker hade inte hunnit kommit in än och sen är ju ”Frun” lite kräsen... tihi... Men tur var väl det för när jag kom hem så googlade jag runt för att se vad som rekommenderades och kom fram till att det blir en springcykel ist. Så om några veckor så blir det väl att åka omkring och leta efter en passande sådan ist... om jag inte beställer en från nätet, verkar nästa enklare det och där har dom röda utan en massa märken på också...


Men kolla in den här supersnygga trehjulingen som jag hitta på nätet! Visst är den riktigt tuff!? Hahaha...



Men väl hemma så blev Wilma jätte hängig och det visade sig att hon hade 40,2 i feber och började hosta igen... suck... säg inte att det ska ta om igen förkylningen, vi som hade tänkt åka ner till Oslo och hälsa på David i helgen. Vi får hålla tummarna att det är korvarit och att hon blir bättre fort... så en heldag blev det med en massa shopping av allt annat utom det vi egentligen skulle ha... cykeln... hihihi... Men TACK så mycket världens bästa farfar för en trevlig och händelserik dag!
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar