onsdag 8 februari 2012

Gotland!...


Hiiii hiiiii!!... Jag är lite exalterad! David å jag har flera gånger pratat om att vi måste åka till Gotland på semester, han har ju lite släktingar där. Vi har varit där 1 gång tillsammans och det var för ca 10-12 år sedan.  Men det har alltid varit nått annat som vi har fått lov att prioritera under sommaren så det har aldrig blivit av, och i år så har vi pratat om det igen. Så här om dagen satt jag och kollade runt lite bland stugor för skoj skull, jag visste att vi var ute lite i sista stund med att få de veckor vi skulle vilja ha. Men så hittade jag ett helt underbar litet hus så jag slängde fort iväg en förfrågan om det var ledig, och JA de var det! Precis de veckor vi ville ha, resten av sommaren var det fullbokat! Så nu har vi bokat stugan och det är här vi kommer att bo en del av sommaren!...

Ser de inte bara för underbart härligt ut!?... Ett romantiskt gammalt stenhus, med en fin trädgård där vi ska sitta på sommarkvällarna och mysa medans barnen leker i gräset vid muren efter en härlig dag vi stranden!... aaahhhhhh... Jag kan se det framför mig!....
 ...fast vänta!... nu vaknade jag till lite ur min önskedröm här... Det kommer nog å bli lite mer åt det här hållet om jag ska vara mer realistisk!

”Wilma grinar och skriker för hon har trillat och gjort illa sig på muren, jag svär och förbannar mig själv över solbrännan som lyser RÖTT över kroppen som jag fick då jag prompt skulle ligga å pressa utan solskydd. David har solsting utav vätskebristen så han ligger av däckad inne på soffan medans Max nyss har lärt sig gå och är på rymmen. Stugan kryllar av äckliga spindlar så jag är smått hysterisk varje dag och kan inte sova bra om nätterna i tron om att dom kommer att krypa ner i munnen på mig, vilket då leder till att jag kommer å vara på uruselt humör pga. sömnbrist under hela vistelsen. Gräsmattan är täckt av tistlar så barna får bara leka i gruset, Wilma är rastlös å uttråkad då det inte finns så mycket att göra under halva vistelsen bara för att det spöregnar och blåser iskallt... De dagar då vädret är ok så ska vi vara ”Familjen Påhittig” och hyrt en tandemcykel med kärra för barnen, vilket bara leder till att kedjan hoppar, punktering, barn som skriker och försöker klättra ur kärran två frustrerade föräldrar vars tålamod för längesedan tagit slut och svär på att ALDRIG mer åka på någon semester så länge barnen är små, och sist men inte minst... sjösjuk på båten både dit å hem... Fast väl hemma igen så kommer vi när någon frågar oss hur det var?... Le och säga "Det var helt ok och att vi redan har bokat om stugan igen till nästa år"...”
Mohahahaha vad tror ni?... Hihihi... En liten blandning av min önskedröm och den realistiska så blir det nog en helt ok semester! Vi har bara betalat själva ”bokningsavg.” än så vi hinner ju ändra oss ;)...
Vi kommer vistas där i några dagar då medeltidsveckan är och vi har bestämt att vi ska klä ut oss! Så mitt projekt under våren och sommaren här blir till å sy dräkter till barnen och ev. till mig å David också, ska bli skitkul! Hahaha...
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar