måndag 6 februari 2012

Grattis Macken!!...

I en hel vecka nu har barnen legat med feber och äntligen börjar den ge sig, Max feber tog ju om efter att ha haft en feberfri dag. Hostan och snorigheten sitter då fortfarande kvar, ibland så hostar de så dom nästan spyr, låter hemskt, stackars små... Ja som sagt febern har gått ner lagom till att jag idag känner mig lite krallig och det har börjat rinna från min näsa med, men förhoppningsvis så stannar det där och jag slipper febern... För jag vette sjutton om det är så skoj att vara själv med 2 små som är förkylda och själv ligga i feber och snora... hmmm... näääää, skulle inte tro de... peppar peppar, hihihi...
Jag har då fått en hel del sytt i helgen! Riktigt skoj faktiskt! Inspirationen har varit borta ett tag och jag har inte alls hunnit med nått annat än barnen heller, men nu så... Det blev lite kuddar inspirerade från bla Maileg som jag ska visa er i morgon, och sen lite nytt att bädda med i den gamla dockvagnen som jag köpte på loppis i våras där Klara-dockan nu har hamnat.






Men idag blir ju också våran lilla Max hela 6 månader!! Shit vad tiden går fort!! Han har smeknamnet ”Macken” efter Wilma, vi som tänkte att Max är ett så kort namn så på det blir det nog inget smeknamn! Så fel så fel! Hihihi... Och i onsdags hade han ju namnsdag! som jag glömde nämna, så grattis i efterskott men GRATTIS IDAG PÅ 6-MÅNADERSDAGEN!... Han är så himla go och har blivit så stor! Han har redan stl 74-80 i kläder sen han var 5 mån, och nu så måste han ha 80 speciellt i byxor och pyjamas… Undra vart det här ska sluta! Hihihi... Han sitter utan stöd i soffan, men inte än på golvet, fast helst av allt så vill han stå hela tiden om man håller i honom. Skulle inte förvåna mig om han hoppar över krypstadiet och går direkt ist. Han är inte så speciellt förtjust över att ligga på mage på golvet, men han har börjat dragit upp benen under sig iaf, så försöker göra han… men det dröjer nog ett tag till innan kryper. Men någonting han gör! Det är å dregla! Jag får byta på honom 2-3 ggr om dagen och då har jag ändå ”dräggellappar” på honom, en riktig slabbadank! Haha... har sett att det är 2 bissingar på G...



















Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Jättegrattis på halvårsdagen söta Max. Vad stor och duktig han börjar bli. Tyckte nyss han kikade ut juh ;) När du och barnen känner er pigga igen så kan vi väl försöka ses något?
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Herlige barn dere har Linda =) Gleder meg til å se dere igjen, så håper det ikke blir så lenge til =)

    Klem Cecilie

    SvaraRadera