onsdag 4 april 2012

Äventyrsbadet!...

Förra veckan så var vi ju iväg till Äventyrsbadet, Aqua Nova. Wilma har blivit så himla tuff i vattnet, tuffare å tuffare för varje gång. Hon slänger sig i direkt, är inte det minsta rädd, klättrar upp och ner själv överallt, åker rutschkana i barnbassängen helt själv med. Hon har inte längre några armpuffar på sig där i för hon parerar så bra själv, och visst blir det kallsupar lite då och då men de bekommer henne inte det minsta. Sen så ska vi åka den stora vattenrutschkanan om och om igen. Det jobbiga är bara att jag blir så himla lätt åksjuk! Så efter en 4 gånger sisådär så måste David ta över om inte jag ska bli jättedåligt, hoppas inte mina barn ärver detta från mig. Det är så himla tråkigt och jobbigt, speciellt när man ser hur roligt alla andra har det när det åks både det ena och det andra.

Här kommer det lite bilder från tidigare vistelser på badet, inte så bra kvalitet. Det är inte det lättaste att fota i ett bad hus, kameralinsen immar igen direkt...



Max han stornjuter han med, ligger och myser med i vattnet och är inte ett dugg rädd han heller. När Wilma var lite så var jag ju iväg på babysim med henne, och hon skrek då hela första terminen... Max han säger inte ett ljud... förutom lite glatt joller då å då. Sist så provade jag å dra honom lite under ytan och det gick hur bra som helst. Så himla skönt att barnen inte är rädd för vatten, speciellt när man själv har varit så gott som uppväxt i en simbassäng då mina farbröder tävlade i simning.





Ps. På dessa bilder har Max lånat Wilmas gamla badbyxor, men nu har han egna blå... hihihi... ds.

 Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar