söndag 8 april 2012

Påskkyckling!...


Påsken har kommit och god mat har ätits och ägg har delats ut men än är inte helgen slut, en dag till på långhelgen är det ju! Årets påskägg från oss till Wilma och Max innehöll varken godis, kläder eller leksaker utan dessa små sötnosar!!! Hahaha ja det är sant! 5 små kycklingar, 4 dagar gamla. Gissa om Wilma blev förvånad och glad när hon öppnade ägget! Inget var speciellt planerat från min sida utan jag bestämde mig i onsdags att jag skulle ge dom små kycklingar... Det hela började egentligen så här, jag hittade en bild på nätet på ett sånt himla snyggt inrett hönshus som jag tyckte skulle passa bra på våran gård, jag vill bara HA det... och ska jag ha ett hönshus så måste jag ju ha några höns... och vad passar inte bättre då än att ge barnen några kycklingar till påsk!? Tadaaaaaaa... Så nu måste vi ju bygga ett hönshus, eftersom vi har skaffat höns! Hahaha bra va!? Man får inte vara dum ;). För när David, som älskar djur, fick se kycklingarna så kunde han inte säga nej! Och vi kan ju inte lämna tillbaka dom nu, det är ju BARNENS påskpresent! ;)... och jag får mitt hönshus! Hehehe... Det är så dom ska tas tjejer, man måste vara lite listig... för ni vet, de flesta karlar är ju lite enkelspåriga i sitt tänkande och märker inte när man slingrar sig runt dom... Mohahahaha...


Rasen är Dvärgsilkeshöns och blir söta små dunbollar och jättetama om man pysslar med dom. Vi har 5 st, 4 vita och 1 svart (Davids). Efter som vi inte vet om det är hönor eller tuppar, det ser man inte förrän de blir större, så har dom fått namnen Liten, Stor, Svart, Ägg och Gula. Tihi...

  
Så här kommer de att se ut när de blir lite större... Visst är dom söta!? Tänk att få ha dessa sprättandes runt i trädgården i sommar! Så mysigt!...
Bilden är lånad från Lillsves Rasfjäderfän

Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Helt galet söta var de era nya små gullefjun. Tusen tack för att vi fick komma och kika på dem och för gott fika och en trevlig eftermiddag/kväll :)
    Stora kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så! Tack ska NI ha, alltid lika trevlig med besök från er! Ja nog tycker jag att ni ska slåtill med både kycklingar och hönshus! Hihihi... Det där huset skulle passa perfekt hemma hos er!
      Kram kram

      Radera