tisdag 17 april 2012

Nordiska Trädgårdar…

I söndags så drog ju jag och min kära Kussifin ner till Stockholmsmässan, Nordiska Trädgårdar. Vi blev borta hela dagen, åkte vi 10:00 och kom hem vid 23:00. Gissa om vi hade det skoj och trevligt, hela långa dagen tillsammans utan män å barn. Massa babbel å skratt i bilen ner och hem, lika så under mässan. Vid ett par tillfällen så kändes det som om man var en fjortis igen! Fnittriga brudar! Hahaha. Så underbart härlig vi har haft det, så roligt å gå med nån som tycker å tänker lika som en annan och man behöver inte känna det minsta stress över att man måste skynda sig å titta på saker så inte den andre blir uttråkad, man kan gå fram å tillbaka och tillbaks igen utan några som helst pust å stön från någon annan som inte tycker det är fullt lika roligt, hehehe.
Mässa isig var helt ok, jag hade nog lite större förväntningar på den bara. Den var mindre än väntat och inte alls så många ”trädgårdsmiljöer” uppbyggda som hoppats på. För det var de jag var ute efter, lite tips och idéer till våran tomt. Men fynda det gjorde vi! Vilken tur att det blev söndagen vi åkte ner på! För vid 17:00 så började många sälja ut alla sina blommor, ända ner till 70% hade en del. Så ett tips! Åk alltid ner sista dagen om ni ska handla nått, då kan man göra riktiga klipp. Jag åkte hem med 10 stora plantor pioner, Shirley Temple. 20 plantor Flocknäva, som ska få sprida sig på våran vall. 24 plantor jordgubbar och 24 plantor smultron. Sen kunde jag inte motstå vackra servetter från Lene Bierre. Så vi var mer än nöjda när vi åkte hem!

 
Lilla bilden med jordgubbar är lånad från Fleuroselect.
Lilla bilden med smultronen är lånad från Splendor Plant.


Så mesta dels av gårdagen gick åt till att plantera om alla plantor i stora plast- och zinkbaljor och placeras på ett ljust ställe ner i källaren medans vi väntar in varmare temperatur där ute. Men snacka om att inspirationen försvann när man vaknade igår morse till 10cm tjockt lager snö! Huuuuuuuu! Trodde det skulle vara över nu, vill ju ha riktig VÅR & SOMMAR NU!!!!!
Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Ja nog hade vi väl en riktig toppendag?! Bästa på länge. Helt underbart att komma bort lite och bara få vara vuxen och umgås med den bästa ;) Det gör vi om snart igen. Vilka otroligt fina bilder du tagit. Ser ju ut som värsta proffsfotografen varit framme. Duktiga du! Bamsekramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha JA! det hade vi verkligen. Vuxna å vuxna ;), hihihi ja du vet vad jag menar! Ja jag hänger på. Tack så väldigt mycket :D! Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam

      Radera