torsdag 12 april 2012

Hjälpredan...

Ja om man nu kan kalla henne för ”Hjälpreda”??? Hahaha, så här blir det att se ut så fort man vänder ryggen till! Jag trodde jag hade lagt penseln så hon inte skulle nå den och för den delen se den! Men inte. Hon är verkligen överallt och tar efter hela tiden och snabbt går det! Jag har ju gjort om i vardagsrummet och nu i hallen, där målade jag om väggarna, så tydligen tyckte lillfröken att vi skulle forsätta med att måla om kylskåp, ugn och köksluckor. Sen upptäckte jag att hon gått loss på köksväggen också! Som tur var så gick allt att torka bort.



På skärtorsdagen så klädde jag ju ut de små till påskkärring och påskhare, jag tog fram ett läppstift och gjorde rosor på kinderna. Plockade bort allt smink eftersom jag har en kleptoman här hemma som vill testa å göra allt själv, men måste ha missat läppstiftet... vet inte vart hon hittat det, men när allt smink var avtvättat på kvällen så var tydligen fröken inte nöj utan ville ha lite mer!... bara det att det hamnar ju inte på ETT ställe utan överallt! Så här hittade vi henne i soffan, både hon, kuddar och soffdynan var fint dekorerade...


Hahaha ja man kan ju inte annat än att skratta åt det! Men jag tror jag måste skaffa barnvakt så fort jag tänker göra något, på nått sätt blir det så mycke mer å städa än vad som är nödvändigt.

 Som idag så håller jag på och tar itu med sovrummet för där är det kaos... Bädda rent, dammtorka, stuva undan en MASSA saker osv. osv. Hon hoppar och far i sängen så jag får spjatt och måste bädda om och om, drar tillbaka in grejer som jag kastat ut, springer iväg med dammsugar skaftet så man får leta efter det med, skyndar sig och tar dammtrasan som ligger i vatten och häller det över kuddarna... suck... Det enda jag har hunnit med är å bäddat sängen... känns nästan som om det får räcka för idag för jag blir helt slut!... Nu är det dags för lunch för när jag kom ner nu så såg jag det här, all frukt har plockats fram och ätits på så jag antar att hon är hungrig!


Min tokiga lilla jänta hon är så... så... hmmm... vad ska jag kalla det?... FÖRETAGSAM!!... Hahahahaha.


Kram/L.            

1 kommentar:

  1. Hahahaha ja de kan verkligen ta knäcken på en de små liven. Man får bara hoppas att företagsamheten håller i sig och blir till någon nytta istället för till massa jobb när de blir äldre ;) Precis sådär ser våra äpplen ut här hemma oxå, det går inte att ha frukt framme för då är råttan August framme på stört och tar några bett på varje och sen är det bara att slänga dem. Ja visst var kläderna jättefina? Väntar med spänning på dopinbjudan så de får använda dem ;)
    Kramar

    SvaraRadera