söndag 1 april 2012

Äntligen Hemma!..

Igår så kom barnens mormor över på förmiddagen och satt barnvakt tills kvällen medans jag och David drog ner till Stockholm, Älvsjö, på "Äntligen Hemma" mässan. Jag blev bra sugen när jag såg reklam för den på nyhetsmorgon, få lite tips och idéer till hemmet. Den var helt ok, massa olika utbud, David som trodde att det fanns risk för att den skulle vara lite tråkig fastnade här och var vi olika montrar och diskuterade, medans jag... Hmhmhm... hehehe... sökte efter den som bidrog till största delen att jag åkte ner... SNYGG-BJÖRN!! Shit, jag är lite små förälskad! Hahaha... ja och det var ingen besvikelse att få se honom live som i rutan!



Vi stannade bl.a. vi ”Bosses hörna” där det fanns en hel del trädgårdsinspirerande saker och blommor.


Vid KungSängen Hittade vi de mest underbart sköna sängar för bara en sisådär 20 000:-/st. ”host host”. Men nån dag nån gång så ska vi lägga ut pengar på ett par nya riktigt bra madrasser, man sover ju ändock ca 1/3 av livet, så då borde man få sova skönt också... inte sant? Fast dom bjöd på varsina sovkuddar! Och det tackar vi för!



Jag stötte på en jättemysig monter med massa inredningsdetaljer och även supersöta kläder till barn och vuxna. Det var från en butik vid namn Ambiance i Stockholm, kika in på hennes hemsida på www.ambiance.se och frossa i lite mer vackra saker.



Ett varsitt fint pussel och några böcker med Wilmas farorit sånger fick följa med hem, ni förstår väl vilket pussel som Max fick?? hihihi...



Sen handlade jag 12 inrednings- och trädgårdstidningar för bara 100:- plus att man då fick en film på köpet. Sen haffade en från Sv.fastighetsförmedling mig och erbjöd en värdering på vårat hus samt 3nr av Allt-i-Hemmet tidningen för hela 0:-! Det tackar man ju inte nej till precis! Så nu har jag ett par veckors lektyr att gå igenom in för våren, skoj skoj... Men om två veckor så bär det av ner igen för då är det ”Nordiska Trädgårdar”. Nordens största trädgårdsmässa kan jag bara inte missa i år, måste få tips och idéer om hur vi ska kunna förvandla våran otroligt stora tråkiga tomt till en vacker romantisk trädgård...

Kram/L.            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar