måndag 23 april 2012

Boktips!...

 
Då var vi inne på ännu en ny vecka och idag så tänkte jag bjuda på ett boktips! Och ett riktigt bra sådant till alla er som älskar vackra böcker och bakning! Love Manuela är en helt grymt inspirerande bakbok med vackra bilder och ljuvliga bakverk, allt från kakor till cupcakes och tårtor av olika slag. Den enda nackdelen är att allt står på norska, jag såg den boken när jag var i Norge sist, men köpte den inte då för jag tänkte kolla om den inte fanns här hemma och isf på svenska. Men inte de, den har bara givits ut i Norge och på norska, den går att köpa på nätet tror jag. Så David fick i uppdrag att införskaffa den till mig, och jag bara älskar den! Synd bara att det inte alltid går som jag vill när jag baka, hehehe... Men men övning ger färdig het. Jag kan säga så här iaf: jag vet vad som inte funkar ;). Och jag har märkt att jag bakar med HELA köket, damsugaren är alltid ett troget sällskap och den har mycket att säga om min bakning! Hihihi... Här ifrån har jag fått mycket tips och idéer till Max dop, lär väl bara provbaka ett x-antal gånger innan jag vågar ställa fram det på serveringsbordet... Ta nu och njut av några få underbara bilder som är från boken...









Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin bok, bilderna är som små konstverk.

    Ha en fin dag, Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Ja visst är den! Önskar att man var så duktig på å baka och speciellt spritsa :S...

    Tack de´samma / Kram Linda

    SvaraRadera