fredag 27 april 2012

Hönshus... Inspiration...

Som tidigare visat så har vi ju skaffat små söta dunfjun! Inspirationskällan som fick mig till att ge barnen några kycklingar i påspresent var dessa bilder!








Bilderna är lånade från The fancy farmgirl

När jag fick syn på det här otroligt härliga inredda hönshuset så har jag inte kunnat släppa det! Jag bara VILL ha det! Och det skulle fylla ut vår tomt perfekt, den är alldeles för stor och tråkig, 3500m2. Ingenting händer på den och jag känner mig helt bortkommen vad det gäller trädgård.

En annan inspirationskälla är dessa. Otroligt vackra små hönshus som är flyttbara...

Bilderna är lånade från Marthas HaveHöns

Efter mycket om och men, planering, fundering mm mm så har det kommits fram till att jag inte alls kommer att få ett STORT vacker hönshus som de första bilderna invändigt!... snyft snyft... Men det är väl  egentligen helt rätt, vi har så många saker vi vill göra i sommar så det gäller å prioritera lite... förnuftigt förnuftigt... men ibland så HATAR jag att behöva vara förnuftig! Hihihihi... Men hönshuset kommer inte bil mindre vackert för det, bara en hel del mindre än tänkt från början. Jag kommer att bygga det i stuk med bilderna från Marthas HaveHöns fast lite större ändå, så de blir inte flyttbara, och själva hönsgården betydligt större.
Men allt det här kommer jag att visa er för ni kommer nämligen få följa med mig i mitt projekt ”Hönshus” steg för steg.
Kram/L.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar