torsdag 19 april 2012

Bättre sent än aldrig…

Ja det känns som om att jag är ute i det senaste laget vad det gäller dop. Men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och kört igång med alla förberedelser. 19 maj är datumet och Max hinner ju bli 9 månader innan det är dax! Jag har verkligen dragit mig för det här, har inte haft nån lust alls, det har varit så mycke annat som tagit ens tid och tankar. Men nu så är det på banan och förberedelserna är i full gång. Präst och lokal är bokad, en del dekorationer är beställda och idag så ska jag nog provbaka lite. Bara man väl tog tag i och ringde till prästen så kändes allt mycket lättare och nu så ser jag fram emot å få pyssla och greja till med dopet.
Här kommer lite bilder från lekstunden i förmiddags...

Den sista tiden har Max varit lite gnällig och klängig, men det har sin förklaring! 4 tänder är på väg ner samtidigt, en har nu spruckit fram. Jag är förvånad att han inte reagerar mer än vad han gör, för det måste verkligen kännas det där. Sen i lördags så kryper han och stå det ska ha överallt! Jag har allvarligt funderat på å skaffa en sån där vadderad hjälm till honom. Han har så brottom, ska resa sig mot allt, klättrar upp på den lilla bänken framför kaminen, som tur är så går vi ju mot varmare tider och man behöver inte längre elda där i. Han tror vist att han har mer balans än vad han har då han vrider och vänder sig hursomhälst när han sitter och släpper taget när han står! 5-6 gånger om dagen trillar han omkull och dunkar huvudet i golvet! Det kan väl verkligen inte vara bra? Hur mycket tål en liten innan han tar skada och kan få men??? Kommer inte ihåg att Wilma var på det här sättet, hon var mycket mer försiktig om jag mins rätt. POJKAR! ;) Hihihihihi...



Kram/L.

4 kommentarer:

  1. Så söta de är, syskonkärlek :)
    Leoh har precis fått sina första två tänder och har varit gnällig och suttit som ett plåster på mig. Humöret verkar ha kommit med bissarna för han har varit så arg ett par dagar.
    Hjälm skulle verkligen behövas för alltid är det huvudet som tar smällen.

    Kram Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de! :D
      Ja det har varit samma här, man får vara glad att det inte varit värre ändå. Finns visst dom som blivit väldigt dåliga när dom fått tänder, stackare.
      Ja jag funderar som sagt var starkt på det! Hihihi.
      Skönt att höra att fler har det lika :)

      Kram/L.

      Radera
  2. haha, min unge fick en sådan hjälm för hon är vild (det är många flickor i hennes ålder) och samma dag sluta hon ramla så mycket, förmodligen för den där satans hjälmen var så hiskeligt ful! Vilket som så fungerade det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men han har faktiskt slutat å ramla lika mycket nu, så jag avvaktar med hjälmen. Men det är sant, dom är ju riktigt fula! hahaha. Skoj att du tittade in å lämnade en kommentar!

      Tack tack :)/L.

      Radera