lördag 14 april 2012

Picknick!...

God morgon på er! Eller kanske rättare sagt God förmiddag till oss som är uppe med tuppen, hihi. Igår så spenderade vi en heldag hemma hos Evelina och Loui, vi åkte dit till 10-tiden och började dagen med en picknick vid Kålgården till barnens stora förtjusning! Medans jag och Evelina satt och värmde oss under en filt så var det fullfräs på kidzen. Rutschkaneåkning för nästan hela slanten, tills dom kom på att man kunde springa ner för en liten kulle. Armar och ben flög hejvilt men som tur var så kom ingen till skada, dom tokade sig mest när dom såg att vi satt och skrattade åt dom för synen av de okontrollerade armarna och benen var bara för rolig! 




Sen var det dax för och mumsa i oss matsäcken. Vi hade det riktigt mysig, synd bara att det var så himla kallt! Bara ett par få solstrimmor trängde sig igenom molntäcket. Men det bekom inte vildingarna ett minsta dugg, vi kanske skulle ha gjort som de? sprungit upp å ner för kullen, vifta med armar och ben och slutligen slänga oss nerför ruschkanan! Hahaha, det hade varit en syn de!



Medans de stora barnen satt å mumsa så fick Max prova på att gunga för första gången! Gissa om han gilla det! Dinglandes med benen skrattade han i stor förtjusning!   


















Sen blev det dax för promenad och en tupplur i vagnen för de små. Jag och E stannade vid en parkbänk och nöjt av solen som åter tittat fram, vi hann sitta och småprata lite i lugn och ro innan det blev dags att rör på sig igen. På vägen hem så såg vi det första vårtecknet, små tussilagon hade kikat fram vid vägkanten! Och när jag kom hem senare på kvällen så såg jag att syrenbuskarna fått knopp!


Väl hemma hos E igen så blev det lek i massor och stim å stoj och sen middag. När det var dags för oss att bege oss hem så sa vi, att fast vi har spenderat en heldag tillsamman så har vi knappt fått pratat med varann?! Det var den lilla stunden på parkbänken, det är verkligen fullt upp med å passa barnen å matlagning att tiden bara swischar förbi! Men roligt är det! Fast snart så måste vi nog få en egen stund du och jag! Eller hur?...

2 best friends
 Någon som ska få en egenstund med mig i morgon det är min kära kussifin Emelie! Det var evigheter sen vi träffades solo och i morgon så kommer vi att ta igen all den tiden så hon kommer nog att få nog av mig på ett tag! Hahaha, vi ska nämligen åka ner till Stockholm på Nordiska Trädgårdsmässan över dagen! Ska bli sååååååååååååååååååååååååå himla skoj och jag längtar! Men först så ska jag ha en mysig lördag med mina älsklingar! Ha en underbar helg allesammans!
Kram/L.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar