lördag 21 april 2012

Genom barns ögon…

Jag måste bara få berätta en lite sak, hihihi... lite genant men ändå... Barn är ju så härligt ärliga och uttrycker gärna sina funderingar, som denna gång... Här om dagen så satte jag Wilma i badbalja och hon ville promt att Max också skulle bada, så så blev det. Det var första gången som de badade tillsamman här hemma, måste skaffa en större balja. Max blev överförtjust! Satt och plaskade för fullt och kiknade av skratt, vilket inte uppskattades lika mycket av storasystern.



Eftersom nu Max var med i baljan så lära jag också tränga mig in i duschen (där baljan står) för att ha koll på honom så han inte dyker under. Så av med alla kläder för här blir det blött! Väl nerklämd på huk mellan vägg och balja, och eftersom det inte är så gott med utrymme så måste jag... hmmm... sära på knäna så jag kommer ner... Väl ner så tittar Wilma på mig och säger... ”Mammas mus”... ”Ja det är mammas mus” säger jag i en ton som att nu-bryr-vi-oss-inte-i-den-utan-leker-ist. Men Wilma fortsätter och tittar på mig undertystnad. Tillslut så lägger huvudet på sned och säger ”Tjasig”... Hahahaha! Ja vad säger man till det! Lite ställd och brydd och full i skratt försöker jag ändra ställningen en aning. ”Nej, den är inte trasig” är det ända jag får fram, hahahaha. Så det är så dom små ser det, då ska jag allt tala om att isf är det ni två små som har varit med och sett till att den blivit så! Hahahaha... Trollunge!


Igår så gav jag blanka f-n i alla måsten! Ist så tog jag med mamma och barnen till Leklandet i Falun. Mamma fick vara med Max medans jag fick ge Wilma min fulla uppmärksamhet med bus å lek, sen på kvällen hoppade jag och barnen upp i soffan och bara myste. Efter att ha lagt Max så plockade vi fram godisskålarna, ostbågar och läsk, sen la Wilma och jag oss ner i soffan och bara mumsa och myste som aldrig förr. Så underbart de var! Tror Wilma uppskattade det väldigt mycket, nästa lika mycket som jag ;)! För hon kurra ner sig tätt bredvid mig och där låg hon fnittrandes hela kvällen, klappade mig på kinden, sa ”mammas äskling” ( jag säger ofta att” Wilma är mammas älskling”, och ”jag älskar dig” till henne. Likaså till Max såklart) medans vi tittade på Let´s Dance... Underbart! 
Hoppas ni alla har haft en lika underbar star på helgen som vi!...

Kram/L.

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Ungar är bara för härliga och ärliga, man vet aldrig vad som kommer ur deras mun. Ibland får man höra en och annan obekväm sanning :)

    Kram Caroline

    SvaraRadera